.ISO over 2 cd's verdelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doeversoft

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Hallo,

kan ik een .iso bestand ook op twee cd's zetten?
het bestand is 1,1 Gb en ik heb alleen maar cd's van 700 mb.
dat je dan dat please insert disk 2 effect krijgt.

M.V.G

op 2 cds krijg je die wel, maar please insert cd 2 lijkt me tamelijk tricky...

Als je gewoon je cd wil afspelen kan dat ook via emulators natuurlijk zoals deamon manager etc...

Om hem op 2 cd's te zetten wordt moeilijk, maar je kan hem ook in 2 stukken hakken met WinZip.
Maak dan een nieuw archief, en kies voor CD (700MB) of zoiets.

nee, helaas niet.
maar hoe zit het met .dmg kan die wel makkelijk worden gedeeld?

De prangende vraag die ons allen bezig houdt is wát je in die ISO hebt zitten. Als het een installatie is van een programma, wat me misschien wat groot lijkt maar het kán... dan kun je het niet maken hem te splitsen. Is het een filmbestand (mpeg, avi, wmv...) dan zul je het bestand in de ISO eerst moeten splitsen en daarna opnieuw verpakken in twee ISO's. Als het een DVD-film is, dan zou je via DVDShrink kunnen gaan splitsen en de DVD-indeling op twee aparte CD's branden.

Het hangt dus volledig af van de inhoud.

oke het gaat hier om Longhorn reloaded.
file type .ISO 790,39 MB.

hier eenn beetje info

is dus een OperationSystem

en een .dmg ( apple) bestand hier gaat het om Comand en Conquer Generals. 1,1 gb

Laatst bewerkt:
Het bestand is bedoeld voor een DVD, dus ik zou het zeker niet gaan splitsen. Het probleem dat je dan dus krijgt, is dat de installatiewizard een aantal bestanden niet gaat kunnen vinden en daardoor zal vastlopen. Het zou ook een installatieprocedure kunnen zijn waarbij de installer vraagt om de bestanden als hij ze niet vindt, maar daar heb ik mijn twijfels over. Aangezien het een OS is, veronderstel ik dat het ding zelfs bootable is en dus helemaal niet splitsbaar.

In mijn ogen is er slechts één oplossing: Zet het op DVD of vergeet het idee.

oke dat is erg helder bedankt.
weet iemand ook iets hoe het zit een .dmg ( apple) bestand hier gaat het om Comand en Conquer Generals. 1,1 gb
een install bestand dus...

Die thread (hier in normaal formaat) legt uit hoe je met het command line programma dmg2iso.exe [Windows Binary] een DMG-bestand omzet in een ISO-bestand. Voor de rest heeft het eigenlijk weinig te maken met splitsen, hoewel een ISO wel leuker is in omgang dan een DMG...

oke maar ff voor de duidelijkheid ik heb dit .dmg bestand in windows staan.
een vriend wou het spel hebben nu moet ik het dus ff branden in windows.

maar een apple leest dus ook gewoon .ISO bestanden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan