ISO streamen naar tv?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hallo,

Ik stream op dit moment mijn mkv bestanden naar mijn tv via Samsung PC share manager? Dit gaat super! Maar kan ik ook ISO bestanden streamen? En zo nee, is er een ander pakketje dan samsung pc share manager, waarmee ik het wel kan streamen?

Alvast bedankt!
Sam

Ik denk dat het niet kan, maar weet het niet zeker.

Laatst bewerkt:
En als ik 'm niet kan streamen, kan ik dan wel een ISO afspelen door externe HD aan te sluiten met usb?
Dus eigenlijk, hoe krijg ik het voor elkaar een ISO af te spelen op de tv?

Als je een ISO mount op een PC, dan kan het. Mounten van een ISO doe je met bijvoorbeeld deamon tools. Ik heb zelf een mini PC naast m'n TV staan. Werkt perfect!

Mijn pc en mijn tv beneden. Nu stream ik gewoon via LAN.
Ik kan dus alleen een ISO op mijn tv zien als ik de iso mount in bv deamon tools, en dan de inhoudt kopieer naar een map, en dan die map benader vanaf mijn tv?

Als je die map kunt benaderen, dan zal het wel werken. Deamontools maakt namelijk gewoon een niewe drive letter aan. De inhoud hoef je dan niet te kopieren m.i. Kun je eens laten weten of dit werkt, want ik vind het namelijk wel interessant om te weten.

Voorbeeld:

1) ISO file staat op D:\downloads\filmnaam.iso

2) Jij mount de ISO file met deamontools.

3) Deamontools heeft jouw iso y:\ gemaakt

4) Op Y:\ staan dan de mapjes VIDEO_TS en AUDIO_TS (als het een DVD is)

Snap je?

Duidelijk. Moet ik dan (in dit voorbeeld) y: sharen om 'm te kunnen zien?

En het nadeel hiervan is natuurlijk wel dat ik elke keer een ISO moet mounten om te kunnen kijken. Dus bv ik kijk film nr. En halverwege wil ik toch liever film nr 2 kijken. Dan moet ik de film beneden uit zetten. Naar boven, nieuwe ISO mounten weer naar beneden en dan film nr 2 starten. Klopt toch?

Duidelijk. Moet ik dan (in dit voorbeeld) y: sharen om 'm te kunnen zien?

Dat weet ik niet. Moet je andere mappen ook sharen?

Het is inderdaad een nadeel wat je zegt, maar dat is nou het verschil tussen wat jij gebruikt, samen met een mediaplayer en een echte PC al dan niet met windows of linux.

By the way, je kunt ook 10 iso's mounten met deamon tools (of meer) :)

Bedankt. Hoewel het streamen prima gaat, ga ik denk ik toch uiteindelijk voor een mediaplayer. Wacht denk ik nog even totdat de ac ryan hd2 uit is. Dan kan ik gewoon daarop downloaden, en met hdmi aan mijn tv aansluiten. Die speelt zowel mkv als iso af geloof ik.
Ik weet alleen niet of een mediaplayer die ISO slikt, de iso mount, waardoor je toegang hebt tot de betreffende bestanden, of dat je ook echt in het DVD-Menu terrecht komt. Weet jij dat? Bedankt voor al je antwoorden!!!!

Ben je daar zeker van? Nogmaals, mediaspelers hebben alleen maar een simpele embedded linux variant and niet meer dan dat. Mijn oude pentium 4 die ik nog heb staan gebruik ik prima voor het afspelen van alles en wanneer ik iets nodig heb, installeer ik het gewoon. Ook lekker eredivisie live kijken elke zondag via sopcast: Geen probleem. Ook lekker internetten en youtube filmpjes kijken is dan geen probleem.

Een oude pentium 4 koop je al snel voor 50-75 euro en die zit gewoon op de VGA poort van m'n TV. Ik heb zo'n small form factor pc, misstaat niet eens bij de rest van de apparatuur.

Laatst bewerkt:
http://www.acryan.com/en/playonhd2.html

Enkele specificaties:

Supports BD-ISO and DVD IFO/ISO

Video Formats Supported
AVI / MKV / TS / TP / TRP / M2TS / MPG /
MP4 / MOV / M4V / VOB / ISO / DVD-ISO
/ IFO / DAT / WMV / ASF / RM / RMVB / / BD-ISO
FLV resolution up to 720p / 1080i / 1080p

als ik dat goed versta kan ik dus via mijn pc
een live stream voetbal bekijken op mijn samsung tv

maar hoe doe ik dit juist ik heb program samsung allshare op pc staan

een film naar tv brengen geen probleem maar welk programma dat ik ook via pc naar tv

yutube en voetbal streams kan overbrengen

dank je

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan