ISP Demon en gebruik router

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik heb inmiddels mijn ADSL via Demon aan de praat. Nu wil ik mijn SMC Barricade router ertussen zetten en daar kom ik dus echt niet uit. Ik heb bij Demon een account gekocht onder het voorwendsel dat ik een vast IP zou krijgen. Nu hoor ik net op de helpdesk dat dit dus echt helemaal geen vast IP is... En op het gebruik van routers mogen ze geen support geven. Ik zit hier met de handen in het haar.
Kan iemand helpen?

Vergeet die router, ruil hem om voor een switch, maar lees eerst hier even verder.

N.b. de snelheid waarover ze het hebben valt me overigens tegen, ik heb zelf een 1.5mbits verbinding maar haal meestal rond de 250kb/s met soms uitschieters naar de 700... :)

Laatst bewerkt:
Wat gaat er dan precies mis ?
En volgens mij heb je bij Demon ALTIJD een vast IP ..

Withaar:1,5mbit is maximaal 180 kb/sec ongeveer!!!

Geplaatst door Arjan99
Wat gaat er dan precies mis ?
En volgens mij heb je bij Demon ALTIJD een vast IP ..

Dat werd dus net door de helpdesk ontkend. Het gaat al mis bij het cofigureren, want ik weet niet voor welke optie ik moet kiezen. Volgens de helpdesk in elk geval niet fixed adress, maar kabel heb ik ook niet. die andere opties lijken me ook niet juist...

Ik weet niet welk modem je hebt gekregen bij je Demon, maar kan je die niet als router instellen?
De Zyxel die ik heb in ieder geval wel.

@Arjan99, had al het gevoel dat ik meer kreeg dan waar ik 'recht' op heb. :) Nou ja wat mij betreft is Demon een prima provider :thumb:

Zal nog eens verder kijken of ik iets over wireless kan vinden.

[edit] N.b. zelf geven ze wel aan dat het kan -> heb je wel met een modem nodig overigens...

Of ga in Leiden wonen. :cool:

Laatst bewerkt:
Misschien voor anderen die hiermee zitten:
Een van de computers had een conflict op het irq van de netwerkkaarten. Beide netwerkkaarten (de onboard en de draadloze) hadden irq 10. Dit zorgde voor vastlopers in de PC (om de minuut ongeveer) en het compleet ontregelen van de router. Via allerlei omwegen en uiteindelijk een nieuwe installatie heb ik dat verholpen en nu is hij al een dag zo stabiel als wat.
Bedankt voor alle tips.

:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan