ISRA-Utp-Router combinatie mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Makaz0r

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2007
Hallo allemaal,
Ik kamp echt al jaren met het probleem dat mijn internet (ADSL van hetnet) erg vaak uitvalt. Ik heb wat research gedaan en ik denk dat ik de boosdoener van dit probleem al heb gevonden: ik heb vanaf het ISRA punt(en splitter) die beneden zijn, een telefoonkabel naar de router boven getrokken. Deze telefoonkabel is zeker meer dan 20 meter lang. Waarschijnlijk ligt het dus aan de te lange kabel.

Nou zou je zeggen van: zet je router gewoon beneden neer. Maar dan moet ik dus: 2 utp kabels naar boven trekken, en nog eentje door een paar muren heen beneden. Dat vind ik een beetje heel veel werk, dus kan ik niet op de een of andere manier vanuit de splitter een UTP kabel naar boven naar de router trekken? Want als ik het goed begrijp zal de utp kabel niet zorgen voor signaalverlies. En dan hoef ik maar 1 kabel te trekken ipv 3..

Ik heb al wel getest dat je dus niet direct een utp kabel op een splitter/ingang router kan aansluiten, maar kan je geen handig koppelstukje kopen zodat je bijvoorbeeld het volgende doet:

Splitter - telefoonkabel(klein stukje) - koppelstuk- utp (20 meter ofzo) - koppelstuk - telefoonkabel (klein stukje) - router?

Oh ja, voor als jullie het nodig hebben, dit is mijn router: Speedtouch 546

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Makaz0r

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan