Issue met IP Cam en port 80 (geen beeld)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerbrandy6

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2012
Ik heb een IP Cam van een onbekend merk (Swanseey oid). Heb 2 poorten geforward op de router: 80 en 1025.
Aangesloten, bedraad en Wifi, alles werkt. Benaderbaar via zowel intern (LAN) als extern (WAN), echter met 1 uitzondering.

PROBLEEM:
Als ik de cam via port 80 aansluit, dan ontvang ik op 2 van de 3 pc's in huis (zowel via LAN als WAN) geen beeld. Ik kan echter nog steeds de webinterface van de cam benaderen, alle instellingen aanpassen, maar zodra ik de video-view opvraag (live beeld) dan wil die inloggen en zegt ie "Log-in failed".
Als ik port 1025 gebruik, dan heb ik dat probleem niet op die 2 pc's. Ik heb echter redenen om port 80 te gebruiken.

Ook geprobeerd om op de router port-forwarding in te stellen van extern 80 naar intern 1025 ==> zelfde verhaal.

Met andere pc's (1 laptop thuis en externe pc's) die wel via port 80 beeld ontvangen, heb alle internet settings vergeleken en nagenoeg gelijk bevonden. Alle internet en security settings staan overal default!
Ook de kabels in de router verwisseld.
Ook bij d1e 2 probleem-pc's in AVAST alle webscans uitgezet en ook alle security levels op minimum gezet.

Ik kom er niet achter waarom ik op die 2 desktops geen beeld van de cam kan ontvangen via port 80, terwijl ik wel de hele webinterface zie en alle instellingen kan aanpassen.

GAARNE ADVIES EN TIPS.

Desktop met port 80 probleem:
Intel Core i7
4 Gb RAM
Ati Radeon 5700, dedicated video memory 1 Gb
Windows 7 Home Premium, 64 bit
AVAST anti virus

Laptop HP,
Intel Core Duo 2,26 GHz
4 Gb RAM
Intel video,dedicated video memory 64 Mb
Windows 7 Enterprise, 64 bit

Laatst bewerkt:
Het lijkt er een beetje op dat je die port naar een bepaald ip hebt geforward... Zou je dat eens na willen kijken? Of je alleen het ip van die laptop hebt ingegeven?

Port 80 is inderdaad geforward naar een vast IP-adres, dat van de cam: 192.168.0.158. Dat is een vast IP-adres. De laptop en andere pc's in huis hebben een dynamisch IP-adres en dat is altijd anders dan 192.168.0.158.
Bedankt voor de tip en het meedenken, maar ik heb dus geen conflicten hierin. Nog meer suggesties?

Verplaatst van multimedia naar webcam

Ik snap je post #1 niet helemaal: aan het begin zeg je dat het via 1025 wel werkt, maar later zeg je dat dat ook niet werkt, of kijk ik nou scheel:d

Misschien wat verwarrend inderdaad. Via port 80 krijg ik op mijn 2 "hoofdcomputers" in huis geen beeld van de cam. Dus wel verbinding met de cam, maar alleen geen beeld. Op die laptop en ook externe computers krijg ik wel beeld.

Is er misschien een verschil in de browser waar je mee kijkt? Heb je ze allemaal volledig up-to-date?

Beste AndreazZz,
Ik zie pc's met IE8 en met IE9 waar ik via port 80 wel beeld ontvang. Dat zijn ook pc's met zowel XP als Windows 7. De pc die via port 80 geen beeld ontvangt is helemaal up to date (Win 7) en heeft IE9.
Ik bedacht net: kan Active X ergens mee conflicteren? Ik weet niets af van ActiveX. Op alle pc's in huis, met wel of geen beeld via port 80, is ActiveX "gerund" via de web-software bij de cam. Toch heb ik op de ene pc wel beeld en op de andere niet. Ik snap er helemaal niets meer van. Voor alle duidelijkheid: als ik dus port 1025 gebruik op de cam, dan zijn er geen problemen meer op die 2 pc's thuis. Ik heb echter redenen om toch port 80 te gebruiken (verschillende proxy's in corp. networks die andere poorten dan 80 blokkeren).
Bedankt voor de tip en meedenken. Nog mee suggesties please?

Wordt poort 80 niet door een ander programma gebruikt op die pc?

Heb eerlijk gezegd geen flauw idee. Maar bedenk wel dat port 80 voorheen niet geforward was en ook niet open stond van buiten af. Dat heb ik gecheckt. Die staat dus sinds kort geforward en dan zou er opeens ook andere een applicatie gebruik van maken? Hoe check ik dat? (behalve door te googelen).

Ik heb inmiddels Skype uitgeschakeld. Bijgaand een overzicht van mijn TaskManager. Als iemand daar een process of Service tussen ziet staan die geheid gebruik maakt van Port 80, dan hoor ik dat graag.

Bijlagen

• Applications.JPG
    Applications.JPG
    17,3 KB · Weergaven: 93
  • Processes.JPG
    Processes.JPG
    80,5 KB · Weergaven: 114
  • Services.jpg
    Services.jpg
    107,9 KB · Weergaven: 76
What are the required firewall settings to enable updates of Avast Home and Professional Edition?Avast Home and Professional editions use http protocol port 80. Therefore this port must be open in your firewall.If you do not have an Internet connection you can carry out an offline update on our website in the section 'VPS updates'.More detailed information about the firewall settings for avast updates can be found in the following article in our knowledge base.

Open a secure website to test if you are online as is necessary for the iCloud Contacts. This also tests if the main ports 80 and 443 are accessible.

Beste AndreazZz,

Ik was er zelf al mee bezig, maar je bent geweldig! Bedankt voor het meedenken! Heb Avast nu uitgeschakeld en ik heb beeld via port 80.
Nogmaals mijn dank. Op die laptop thuis waar ik geen problemen had, draait dus geen Avast :D

Nounou, geweldig... Ik ben wel heel goed, maar geweldig :d Nee hoor, iedereen is geweldig. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan