Issues met partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

kittencandy

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2012
Hallo allemaal,

Bij het opstarten van windows (7) kreeg ik ineens een bericht over het herstellen van mijn E schijf. Heb windows dit laten uitvoeren, maar na opstarten van windows had ik niet langer toegang tot de schijf. Hij geeft aan dat het een NTFS schijf is, maar als ik dubbelklik zegt ie "E:\ is niet toegankelijk. Toegang geweigerd." Een schijfherstel vanuit eigenschappen kan ik ook niet doen, want ik heb geen toegang. Het gekke (voor mij), is dat het een partitie betreft van een 2e harde schijf in mijn pc (intern) met 4 partities, en de overige 3 doen het nog wel gewoon. Kan ik het ding nog aan de praat krijgen zonder dat 'k deze moet formatteren? Of wat is er aan de hand....

Groet Kc.

Hallo Kc,
Het voordeel van partitioneren is dus dat de overige partities toegankelijk blijven wanneer er in één onoverkomelijke fouten komen, bijvoorbeeld door een beschadiging. Dat is daarom alleen maar erg slim. Ook hoef je niet die hele schijf te formatteren maar slechts die ene partitie. Of dit nog wil is echter de vraag.

Na een herstel van Schijfcontrole is er van de bestanden vaak niets meer te redden. Je ziet soms alleen nog vreemde tekens. Voor dat je gaat proberen om te formatteren kan je schijf-hulpprogramma's er op loslaten. Het moet dan mogelijk worden om te kunnen zien wat er nog op staat en of er iets van de inhoud hersteld zou kunnen worden. Er is vaak een backup van de FAT aanwezig op een harde schijf en misschien kan een hulpprogramma daar wat mee of een programma kan nog wat verloren gewaande bestanden reconstrueren net als bij gewiste bestanden. Ik denk dat je het best eens op de Hirens Boot CD kunt kijken. Die moet je als .iso naar een CDRom branden met een brander die dat eenvoudig kan, zoals CDBurnerXP. Succes

Je vertelt niet of de gegevens op de partitie belangrijk zijn. Als dat niet het geval is is formatteren de beste oplossing.
Als de gegevens wel belangrijk zijn zoek dan hulp bij iemand met ervaring met data recovery.

Wordt de partitie nog wel gezien in Schijfbeheer?

Hij ziet 'm nog wel inderdaad. Ik zag bij een programma er ook nog enkele bestanden opstaan, maar niet degene waar het om ging. ik heb een datarecovery programma dr op losgelaten, maar die vind van de bestanden die ik zoek niks terug, dus ik neem mijn verlies maar en formatteer de boel. Bedankt voor de reacties in ieder geval! :)

Ik vraag me alleen nog wel af hoe er ineens een fout in een station kan zitten? Ik had in tijden er niks nieuws opgezet of afgehaald.

Oh, te vroeg gejuigd. Ik kon weliswaar wel formatteren, maar kan de schijf nog steeds niet in. Zegt nog steeds E:\ is niet toegankelijk. Toegang geweigerd. Moet ik de partitie als verloren beschouwen, en is er een kans dat mijn andere partities binnenkort ook overlijden?

Laatst bewerkt:
Sorry hoor maar ik vind dit een erg vreemd verhaal, partities zijn niet zomaar niet meer te benaderen en als windows aangeeft dat er een station gecontroleerd moet worden dan gaat het over het oppervlak.
Loop al wat jaartjes mee met deze materie en dit is al die jaren nooit meegemaakt dat de partitie na de controle niet meer is te benaderen, er zijn meer dingen aan de hand.
Rechten op een partitie worden ook niet zomaar veranderd.

Maak eens een screenshot van schijfbeheer met die 2e schijf geselecteerd.

Of verwijder die partitie, maak een nieuwe aan en formatteer die.

Nee daarom kon ik er waarschijnlijk ook helemaal niks over vinden. Maar goed, ik heb vandaag na 't snel formatteren dat niet werkte, het "snel formatteren" uitgeschakeld, deed ie er wel gruwelijk lang over, maar ik kan er nu wel weer in. Alles is weg natuurlijk, maar dat is dan maar zo. Het zou er mee te maken kunnen hebben dat een van de kinderen op de resetknop drukte terwijl mijn pc bezig was met de schijf te herstellen voor de windows start-up. De 2e keer liep die wel helemaal door, maar dat is de enige reden die ik kan bedenken waardoor hij het niet meer zou doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan