italiaanse outlook stuurt engelse automated responses

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jannieke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 aug 2008
Hallo,

mijn schoonmoeder heeft in italie een italiaanse windows/outlook 2003 geïnstalleerd, en maakt gebruik van een italiaans internet abonnement, met als voertaal italiaans.
Sinds enkele weken ontvangt iedereen die haar een mailtje stuurt het volgende bericht:

----- The following is an automated response
----- to your message generated on behalf of mijn.schoonmoeder@virgilio.it

En dan al haar adres- en telefoongegevens.

Wij krijgen dit niet uitgezet. Aan de instellingen van outlook ligt het niet, dat hebben we gecheckt.
Opvallend is, dat het bericht in het ENGELS is.

Wie weet de oorzaak hiervan??

Hoi,

Als jullie in outlook hiervoor niets hebben veranderd of geregeld, moet het bij de email-instellingen bij haar provider zitten.
Log in op haar webmail bij de provider en kijk daar of er een afwezigheidsmelding is ingesteld.
Zo niet, dan controleren op virussen en malware op haar computer.

Dat dot het, maar vreemde gevolgen

Hallo Ommeren,

Wij hadden niet verwacht dat dat het zou doen, omdat de veronderstelling was dat Virgilio wel in het italiaans zou reageren, maar dat deed het hem wel.
Dank!

Vreemd gevolg echter van het uitzetten van de risposte automatica: mijn mailadres is bij mijn schoonmoeder door spamfilter Spamhaus.org geblokkeerd. Het adres is uit haar Outlook verwijderd en haar verbinding met Virgilio werd verbroken.

Met aan- en uitzetten en een nieuw mailadres van mij (ik heb er meerdere gelukkig) kregen we alles weer goed gelukkig, maar wel vreemd.

Wellicht dat Virgilio met Spamhaus werkt, ik kende het niet. Ik kreeg overigens ook een mededeling van Spamhaus (overigens wel in een italiaans format):

-----Messaggio originale-----
Da: Mail Delivery Service [mailto:postmaster@virgilio.it]
Inviato: lunedì 4 agosto 2008 11.43
A: mijn.schoonmoeder@virgilio.it
Oggetto: Delivery Status Notification

- These recipients of your message have been processed by the mail server:
mijn@internetadres.nl; Failed; 5.3.0 (other or undefined mail system status)

Remote MTA server12.firstfind.nl: network error

- SMTP protocol diagnostic: 571 5.7.1 ACCESS DENIED for vsmtp4.tin.it [212.216.176.224] by /spamhaus/ ;Please see http://www.spamhaus.org/sbl/

Bijzonder toch?

Hoi,

Ik heb zelf UPC als provider.
Mijn dochter @Home (nu Ziggo)
Heb voor haar geprobeerd een aantal instellingen van haar account bij @Home te wijzigen vanuit mij thuis ..... dit werkte niet en bij navraag bleek dat dit alleen kon wanneer je dit doet met een computer die via @home met internet is verbonden.

Misschien moet je de oorzaak van jou vreemde 'connectie-ervaringen' in die hoek zoeken ... ?
Tja .... dan moet je maar niet 'vreemd' gaan via een andere provider :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan