item na selectie not visible in volgende combobox (excel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

geron58

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2013
dag IT-ers

graag wat hulp gevraagd

ik ben een tennisschema voor dubbelspel aan het opstellen via een userform. daar heb ik een aantal comboboxen voor selectie van de spelers geplaatst. de lijst (staat op een sheet in excel) bestaat uit een 14 tal personen. nu wil ik dat als een persoon in combobox 1 wordt geselecteerd, dat deze persoon in de andere comboboxen niet meer als keuzeitem te zien is, zodat hij of zij slechts 1x op 1 terrein te kiezen is.
bijkomend : elke persoon heeft in de excellijst ook een sterktecijfer meegekregen. graag had ik ook een kadertje gehad waar de sterkte van de 2 spelers tov de 2 anderen van terrein 1 opgeteld werd. lijkt simpel in woorden speler1.sterkte+speler2.sterkte tegen speler3.sterkte+speler4.sterkte

kunnen jullie mij op weg helpen, ben niet zo sterk in VBA, dus niet te veel moeilijke termen aub
alvast een dikke merci
ron

Ron,

Ik stel voor dat je een bestandje upload bij je vraag want ik ben in ieder geval niet bereid om een uur
bezig te zijn met het opbouwen van een bestand om te kunnen bouwen en testen als je dat zelf al hebt.

Veel Succes.

bestandje in bijlage

sorry lukt me niet
bestand = 0.6 mb en max = blijkbaar 0.1 mb

in het userform staan een heel aantal comboboxen waarin telkens alle namen via een lijst in staan
als je in de eerste cbo een naam kiest zou die niet meer in de andere cbo te zien mogen zijn

Ron,

Kort gezegd, geen bestand, geen oplossing.
De maximale grootte van het bestand voor het uploaden is 1 Mb het zou dus moeten lukken.

Veel Succes.

poging2

De volgende fouten zijn opgetreden: tennisschema zomer 2014.xlsm: Uw bestand is 653,6 KB bytes groot. De maximaal toegestane grootte voor dit bestandstype is 100,0 KB.

dikke Bekijk bijlage tennisschema zomer 2014.xlsxpech

blijkbaar de magere versie wel genomen
bedankt dat je even tijd hiervoor wil maken
gr
ron

Ron,

In je bestand staat geen userform of andere elementen noch enige macro's terwijl je wel knoppen hebt.
Verder sprak je over een sterktecijfer per persoon maar deze komen ook niet voor in de spelerslijst.
Wil je nu dat ik hulp bij het opzetten van het userform of staat dat soms in een ander bestand?

Groeten.

sorry

bij mij werkt dat, pffff

ik denk dat ik jullie tijd aan het verknoeien ben
ik zal de boel maar afsluiten
pen en papier terug uit de kast halen

bedankt voor de moeite

Laatst bewerkt:
Je zou, als je het oorspronkelijke bestand wilt posten, dat met Winrar kunnen splitsen in blokken van 100 kb. Dan kun je de (waarschijnlijk 6) deelbestanden hier neerzetten, en hebben wij een goed bestand. Of geef je het altijd zo snel op? :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan