itemname reg file

• Onderwerp starter Onderwerp starter rsk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rsk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Hoi hoi,

In sommige reg bestanden heb je een itemname nodig. Ik heb het proberen te vinden op google en heb begrepen dat je het met hxd editor kan doen als voorbeeld te nemen. Als ik op onderstaande code zoek kan ik die nergens vinden en het programma ook niet. Heb het programma zonder komma's laten zoeken. Wat doe ik fout? Of snap ik het volkomen verkeerd?

Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\.txt\ShellNew]
"ItemName"=hex(2):40,00,25,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,52,00,6f,00,6f,00,74,00,25,00,5c,00,73,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,33,00,32,00,5c,00,6e,00,6f,00,74,00,65,00,70,00,61,00,64,00,2e,00,65,00,78,00,65,00,2c,00,2d,00,34,00,37,00,30,00,00,00
"NullFile"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\txtfilelegacy]
@="nieuw kladblok bestand"

[HKEY_CLASSES_ROOT\txtfilelegacy\DefaultIcon]
@="C:\\Windows\\System32\\notepad.exe,0"

Alvast hartelijk dank!

Ik heb geen idee wat je nu eigenlijk zoekt.
Wat je laat zien is de reg code om de optie "nieuw kladblok bestand" aan het context menu toe te voegen.

Dank je wel voor je antwoord Edmoor. Ja ik weet het dat het voor nieuw kladblok is onder de sub folder nieuw in contextmenu van je rechtermuisknop. De code was meer voor de duidelijkheid van wat ik zoek, maar is niet helemaal gelukt

Mijn doel is om meerdere programma's onder de sub folder nieuw in contextmenu van je rechtermuisknop te plaatsen. Laten we Outlook, Firefox en een snelkoppeling naar een website/bestand als voorbeelden nemen, dan heb je toch ook die itemname nodig? Hoe krijg je die? Of moet ik zit ik helemaal op het verkeerde spoor?

Als ik het goed begrijp moet die .txt dan wel veranderen omdat die naar kladblok verwijst.

Ik snap wat je bedoeld maar ik wil mijn scherm zo rustig mogelijk houden. Weet jij hoe dat allemaal hoe dat moet?

Gebruik dan alleen de Taakbalk en zet die op autmatisch verbergen.
Dat doe ik ook. De Nexus dock verbergt ook automatisch.
Naast een klokje is mijn Desktop altijd leeg:
DT.jpg

zou het ook graag daar willen wat ik vraag. Hoe kom je er allemaal achter enzo?

De Taabalk verbergen kan je in de Instellingen doen:
Taskbar Settings.png

Beste Edmoor dat vraag ik niet. Ik weet dat het kan en ik wil het graag in het contextmenu onder nieuw hebben. Kan je mij daarbij helpen? Kan je mij ook helpen bij achter de itemname te komen? Want die heb je toch percee nodig als je het onder nieuw in het contextmenu wil hebben?

heel eeeeeeerg bedankt. Ga ik doornemen.

Laatst bewerkt:
helaas heeft deze site niet geholpen. Ik ga dezelfde vraag op oplossing.be stellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan