Items selectief verwijderen uit een keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

VBAJAAP

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2013
Beste lezers,

Ik ben bezig met een soort 'proef' formuliertje waarin ik het volgende zou willen:

Er is één keuzelijst waarin alle beschikbare items (voetballers) staan. Tevens zijn er op dit formulier ook 11 comboboxen waarin voor een
bepaalde positie een speler geselecteerd kan worden.
Nu is het de bedoeling dat wanneer in één van de comboboxen een speler wordt geselecteerd. Deze uit de keuzelijst met beschikbare voetballers wordt verwijderd.
Ik heb uiteraard al een beetje rond zitten neuzen op internet en kwam hierbij oa code tegen, waarbij een loop wordt gemaakt met gebruik van de eigenschap
listcount en de methode removeitem. Ik heb dit niet werkend gekregen en zag dat dit zou kunnen komen doordat je hierbij gebruik moet maken van een keuzelijst met een lijst met waarden.
In mijn geval maak ik gebruik van een query gebaseerd op een tabel met voetballers, waarbij ik een veld heb aangemaakt om de actieve voetballers (=beschikbare spelers) te markeren.

Heeft iemand hier een handig idee voor !?!?!!?

Ik heb RemoveItem ook nog nooit hoeven te gebruiken :). Het is eigenlijk vrij simpel: alle keuzelijsten zijn afhankelijk van de vorige keuzelijst minus de gekozen waarde en die haal je er uit door een criterium te gebruiken op basis van Not In().

Hartelijk dank!!! Volgens mij heb je me op het goede spoor gezet !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan