Itouch opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruitenbeek

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
Bij het opstarten van Windows Xp krijg ik dagelijks de fout over het Itouch toetsenbord:

In Itouch Application is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.

Wanneer Xp dan helemaal opgestart is en ik start alsnog het programma, dan is er niets aan de hand.
Ik vermoed wel waar de fout zit. Ik heb nl. de muis die hoort bij het toetsenbord weggedaan en een ander geïnstalleerd.
Ik heb uiteraard de mousedrivers van Lochitech eruit gehaald en Itouch opnieuw met de nieuwste drivers geïnstalleerd. Maar niets helpt.

Hebben jullie een idee?

Evelien

Als voorlopige oplossing:

In msconfig iTouch.exe uitvinken en het handmatig starten als je het nodig hebt.

Groetjes,

Pieter

Weet je heel zeker dat je het hardware goed hebt geconfigureerd en geinstalleerd?

Detecteer je hard-ware voor de gein, misschien is het niet helemaal goed gegaan.

Dag Pieter,

Natuurlijk is dat ook de beste tijdelijk oplossing.
Maar blijf uiteraard benieuwd hoe deze fout kan ontstaan. Ik heb er hier op het forum ook niet iets over kunnen vinden.

Heeft Itouch ruzie met programma's die tegelijk opgestart worden? Dat zijn er nogal wat:-)
O.a. de Scanner, firewall, zipdrive, norton AV, muis, Quicktime, Messenger Plus....... zoek het maar uit.

Niet dat dit een vreselijk probleem is, maar het hoort niet.

Wie weet krijgt iemand een idee dat werkt...

Groetjes,
Evelien

Ik was me er eigenlijk niet van bewust dat die iTouch driver ook de muis aanstuurt, maar aan de hand van je verhaal kan ik haast niet anders concluderen.

Het voorstel van rkwebdesign is een poging waard.
Laat de hardware detecteren. Laat windows zelf de driver voor de muis installeren en verwijs voor het toetsenbord naar de iTouch drivers.
Misschien help het.

Groetjes,

Pieter

PS Messenger Plus??? Toch niet de nieuwste versie?

PS Messenger Plus??? Toch niet de nieuwste versie? [/B][/QUOTE]

Nee hoor, dat was een oude. Ik gebruiks MSN niet of nauwelijks....

Geplaatst door rkwebdesign
Weet je heel zeker dat je het hardware goed hebt geconfigureerd en geinstalleerd?

Detecteer je hard-ware voor de gein, misschien is het niet helemaal goed gegaan.

Heb ik ook al geprobeerd.
Misschien klinkt het een beetje opschepperig, maar ik ben geen beginneling op de computer (zit er al vanaf 1983 achter). Ik ben dus de afgelopen weken al "tig" zaken langs gewandeld, maar helaas.......
Mijn ideeën zijn echt uitgeput, vandaar dat ik nu bij jullie langs kom:-)

Groetjes,
Evelien

oke, gokje dan maar,
er vanuit gaande dat er geen kruizen / cirkels in je apparaatbeheer staan:

heb jij heel per ongeluk backweb in je opstartmenu staan (msconfig) ?

Ja ? Vink 'm eens uit. (Backweb wordt met Logitech meegeleverd en zoekt (o.a.) naar nieuwere drivers voor Logitechapparatuur. Backweb wordt bij een eerste installatie geconfigureerd. Door het verwijderen van de mouseware zou het kunnen dat de software "even het spoor bijster is", omdat de mouseware er niet meer is.

2e mogelijkheid is dat mijn vorige alinea "onzin" is en dat het niet de oorzaak is / kan zijn, maar dan heb ik wellicht een iets meer waarschijnlijke :

Bij het verwijderen van de mouseware heb je ook Backweb verwijderd terwijl bij msconfig Backweb nog WEL staat ?

Voornaamste reden dat ik aan Backweb denk is dat de foutmelding NIET gaat over dll'etjes of zo maar dat de foutmelding rept over een ItouchAPPLICATIE.......... en Backweb is zo'n applicatie..............

Niet geschoten is altijd mis, toch...........?

Laatst bewerkt:
Hoi Pasja, nee ook dat staat er niet in ......

Groetjes,
Evelien

Geplaatst door gast0225
oke, gokje dan maar,
er vanuit gaande dat er geen kruizen / cirkels in je apparaatbeheer staan:

heb jij heel per ongeluk backweb in je opstartmenu staan (msconfig) ?

Ja ? Vink 'm eens uit. (Backweb wordt met Logitech meegeleverd en zoekt (o.a.) naar nieuwere drivers voor Logitechapparatuur. Backweb wordt bij een eerste installatie geconfigureerd. Door het verwijderen van de mouseware zou het kunnen dat de software "even het spoor bijster is", omdat de mouseware er niet meer is.

2e mogelijkheid is dat mijn vorige alinea "onzin" is en dat het niet de oorzaak is / kan zijn, maar dan heb ik wellicht een iets meer waarschijnlijke :

Bij het verwijderen van de mouseware heb je ook Backweb verwijderd terwijl bij msconfig Backweb nog WEL staat ?

Voornaamste reden dat ik aan Backweb denk is dat de foutmelding NIET gaat over dll'etjes of zo maar dat de foutmelding rept over een ItouchAPPLICATIE.......... en Backweb is zo'n applicatie..............

Niet geschoten is altijd mis, toch...........?

ok, jammer, dan 2 laatste gokjes van mij :

1- je hebt niet heel per ongeluk de muis op de keyboardpoort aangesloten en andersom ?

Nee, natuurlijk heb je dat niet, daarom:

2- het meest voor de hand liggende heb je al gedaan ?(sorry, da'k 't vraag, maar ik heb het, voor zover ik kan zien, nog niet gelezen) :
keyboard installatie binnen hardware ongedaan maken, muisinstallatie idem en dan de pc opnieuw opstarten en gewoon Windows lekker z'n gang laten gaan........?

Er is een klein programma dat Startup Delayer heet. Daarmee kan je zelf bepalen in welke volgorde programma's geladen moeten worden en wanneer. Het is een paardenmiddel (weer extra software ook), maar het zou je probleem kunnen "oplossen". Je kan het hier downloaden.

Groetjes,
Bennie

Dag Allemaal,

Ik geef het op. Alle drivers verwijderd, Windows z'n gang laten gaan, weer de benodigde software gedraaid........maar de boodschap blijft komen.
Ik heb zo het zwarte vermoeden dat het aan een ander programma ligt. Mijn man en ik hebben beiden een Logitech toetsenbord met muis aangeschaft. We waren echter het gezeur om batterijen en een muismatje zat en hebben beiden een optical muis gekocht. Dus de draadloze muizen werden vervangen door muizen met staartjes. De nieuwe muis zit dus nu weer op de PS/2 port. De reciever voor het toetsenbord zit er uiteraard nog steeds, maar het snoertje voor de muis blijft onbenut.
Want nu komt het: mijn man krijgt dat vervelende schermpje dus niet.

Ik stop er maar mee, want éénmaal per dag iets wegklikken is natuurlijk geen ramp.
Het hoort echter niet, dus vandaar dat ik jullie hulp in riep.

Bedankt voor de moeite!

Evelien

Geplaatst door gast0225
maar nog *.* weken en dan heb je zomervakantie :D

Mooi niet! Die tijd heb ik achter de rug, want ben net terug van vakantie!

Ik laat de vraag toch maar open staan, wie weet krijgt er iemand nog eens een goed idee!

Bedankt!
Evelien

ik heb het zelfde probleem als Ruitenbeek, heeft iemand al misschien een oplossing??

P.S: ik heb al alle mogelijkheden die in dit topic aanbod kwamen uitgevoed, niks hielp :(

Sorry voor het omhoog schoppen van dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan