Itunes afspelen hernoemt bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

deniz84

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Ik heb een probleem met mijn Itunes. Ik heb een enorme collectie muziek die ik afgelopen tijd allemaal in mijn Itunes bibliotheek heb verwerkt. Aangezien er heel veel foute titels en namen van artiesten bij zaten, heb ik deze wekenlang handmatig zitten veranderen naar de juiste titels en artiesten.

Nu eindelijk alles geordend is, ben ik begonnen met het afluisteren van mijn muziek. Nu veranderd Itunes uit zich zelf ongeveer voor de helft van de nummers de titel en de artiestennaam weer terug naar de originele versies. Dit gebeurd wanneer ik op een nummer klik en deze af wil spelen.

Wanneer ik de bestandsnaam en de eigenschappen check in Windows, zie ik dat de eigenschappen overeenkomen met die in Itunes. Pas wanneer ik een titel 2 a 3 keer opnieuw heb bewerkt, blijft het allemaal eindelijk goed staan.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Het lijkt erop dat Windows de bestandsnamen zelf veranderd en Itunes dit afleest uit Windows. Is er een manier dit op te lossen (aangezien ik nog meer albums klaar heb liggen)?

Bedankt!

Ik weet niet zeker of je je probleem wel goed beschrijft.

Wat ikzelf gedaan heb een tijdje geleden is om per album de bestandsnamen en/of de mp3 tags te veranderen.
Dan de nummers van het album verwijderen uit de iTunes bibliotheek, en weer toevoegen via Bestand -> Map aan bibliotheek toevoegen (ik heb alle albums in een aparte map).

Ik heb verder geen wijzigingen van iTunes gezien, behalve de mp3 tag die wordt toegevoegd door het beoordelen van de mp3-bestanden op volume (via Bewerken -> Voorkeuren -> tabblad Afspelen -> optie Geluidscontrole aangevinkt).

Hopelijk heb je hier iets aan.

Tijs.

Ik voeg nog even wat toe:
Afhankelijk wat je bij de Voorkeuren hebt ingesteld op tabblad Gevanceerd worden bestandsnamen aangepast aan de artiesten- etc. mp3 tags (als "Map iTunes Music bijwerken" staat aangevinkt).
Dit gebeurt zover ik kan nagaan alleen als de bestanden ook naar de iTunes Music map worden of zijn gekopiëerd (zie optie "Bestanden naar iTunes Music kopiëren in hetzelfde tabblad).

Ik weet niet wat de standaardinstellingen zijn, maar beiden staan uit bij mij. Bovendien heb ik mijn muziek niet in de map iTunes Music staan maar op een andere schijf/partitie.

PS: Ik gebruik iTunes versie 8.2. Er was voor mij geen directe reden om te upgraden naar de nieuwe 9.x versie, dus heb ik het tot nu toe achterwege gelaten.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan