Itunes hekent ipod niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Genesis

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2001
Beste collega forummers,

Ik ben al eigenlijk een week bezig om mijn iPod classic 80gb, overgekocht zonder cds of dergelijken, aan mijn vista laptop te pluggen. Ipod wordt herkent door windows, staat bij computer en ik kan het ook openen, alleen bij itunes gebeurt er niet. iTunes gedownload geupdate, in iTunes via Bewerken naar Voorkeuren gegaan en het tabblad Delen geopend. Ervoor gezorgd dat er een vinkje staat voor de regel: Mijn bibliotheek delen in mijn lokale netwerk. e.d. Maar vista wil de ipod niet herkennen. Vanalles geprobeerd, maar wie heeft nou echt de oplossing voor mij? Op de ipod zelf staat dat hij is connected, iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Apple heeft zelf geeft een aantal mogelijke oplossingen voor dit probleem.
Deze stappen doorlopen zou moeten helpen.

mvg Leo

Net alle stappen doorgelopen en nog steeds niet het gewenste resultaat. De computer herkent de ipod gewoon en alleen Itunes herkent de ipod niet.

Vervelende zaak

Conflict met hardware van andere leveranciers
USB- of FireWire-apparaten van andere leveranciers kunnen ook de communicatie van iTunes met uw iPod verstoren. Koppel alle USB- en FireWire-apparaten, met uitzondering van het toetsenbord en de muis, los voordat u uw iPod opnieuw op de computer aansluit.

In dat licht doorgeredeneerd kun je ook een andere usb poort (geen hub) proberen.
Eventueel de nieuwste drivers van het moederbord (opnieuw) installeren.
Soms zijn er voor b.v laptops speciale usb filter drivers, omdat bekend is dat er wat mee aan de hand is. Deze updates vind je dan op de site van de fabrikant.
Een poging is ook nog om de ipod te resetten, of de firmware up te daten, maar in het laatste geval ben je alles kwijt wat erop staat.

Toch nog een pogin met itunes.
Dan zou ik eerst de ipod verwijderen in apparaatbeheer.
Vervolgens via het configuratiescherm itunes
dan ccleaner alle tijdelijke bestanden, resten én het register laten opruimen.
vervolgens opnieuw opstarten.
De nieuwste itunes installeren en dan de ipod aansluiten.
Het schermpje van autoplay gewoon laten opkomen (wat wilt doen etc.) niets mee doen, alleen klein maken (niet wegklikken)
Komt itunes niet, dan zelf opstarten.

Oh ja en voor vista zorgen voor een account met volledige rechten.
UAC (tijdelijk) uitzetten en itunes installeren als administrator (rechtsklikken op het installatie bestand en kiezen voor uitvoeren als administrator.

Ook bepaalde beveiligingspakketten (internet security pakketten) kunnen goed installeren tegen houden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan