iTunes kan niet verwijderd en/of geïnstalleerd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

luukvr13

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2016
Berichten
13
Goedemorgen allen,

Ik had laatst problemen met Resolume 4 op Windows 10. Daarom ben ik terug gegaan naar Windows 7 en kwam ik tot de conclusie dat diverse mapjes zomaar door Windows verwijderd waren. Mijn muziek, VST's en iTunes waren verwijderd door Windows, maar voor de rest was zo ongeveer alles er nog. Heel vreemd inderdaad. Toch heb ik door gebruik te maken van EaseUS Data Recovery zo ongeveer alle bestanden terug kunnen vinden, waaronder mijn iTunes libary. Alleen nu zit ik met het volgende probleem:

Als ik de iTunes setup start, geeft ie aan dat Bonjour en iTunes niet verwijderd kunnen worden door missende bestanden. Die bestanden zijn ook niet meer terug te vinden. Door deze missende bestanden kan ik iTunes ook niet meer via configuratiescherm verwijderen. Ik heb het al op de handmatige manier geprobeerd, maar de setup wil iTunes echt niet installeren. Ik vind het zo vreemd dat het niet gewoon overschreven kan worden.

Iemand een idee?

Met vriendelijke groet,

Luuk
 
2 zaken:
a. Je kunt proberen een reparatie te doen, dus klikken (in Programma's toevoegen en verwijderen) op de bewust software, kiezen voor Wijzigen en daar dan kiezen voor Repareren. Werkt dat niet (waarschijnlijk in dit geval), zie b.
M.b.v. CCleaner -> knop Gereedschap (in linkermarge)
kun je programma's aanklikken en dan Deïnstalleren knop kiezen. Stel dat ze niet te Deïnstalleren zijn (waarschijnlijk in dit geval) dan kun je ook kiezen voor Verwijderen. Daarmee haal je ze weg Doe dat en probeer daarna iTunes opnieuw te installeren.

PS: Gebruik de lijst van manamana voor welke software je dit moet proberen, dus meerdere programma's, niet slechts iTunes.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de suggesties.

Echter helpt dit niet. Ik kan sowieso niets via het configuratiescherm verwijderen en CCleaner geeft aan dat de MSI installer van iTunes niet verwijdert kan worden wanneer ik de waarde wil verwijderen.
 
Er zijn diverse suggesties via deze Google zoekopdracht

Mogelijk heb ik tijd er een paar uit te destilleren, anders zelf even kijken.
Alvast:
deze instructie om de ingang uit Programma's toevoegen en verwijderen te krijgen (Option 2, want Option 1 (CCleaner) had je al geprobeerd).

Tijs.
 
Beste Tijs,

Ook dit zonder succes. Wanneer ik na al deze gevolgde stappen iTunes weer wil installeren, geeft ie weer aan dat Bonjour en iTunes niet verwijderd kunnen worden, waardoor de installatie automatisch wordt afgebroken.
Zo frustrerend.

Itunes 1.png
iTunes 2.png
iTunes 3.png

Met vriendelijke groet,

Luuk
 
Ik denk dat er iets is met je windows installer

Kun je niet als administrator werken rechtermuisknop.

Je mag nogmaals het installatiebestand van de Apple website proberen te downloaden en deze uitvoeren als Administrator. Dus als je de iTunes setup.exe bestand hebt gedownload, rechtsklik op het bestand en kies voor Als Administrator uitvoeren.
 
Ook hierbij hetzelfde resultaat. Volgens mij ligt het niet aan mijn windows installer. Andere programma's zijn nog gewoon prima te installeren. Het is volgens mij echt specifiek iTunes dat problemen veroorzaakt omdat het bij de installatie de oudere versie wilt verwijderen, die niet meer bestaat, maar wel nog weergegeven wordt op mijn computer. Het installatieprogramma probeert dus mijn oudere versie te verwijderen waarvan de bestanden er niet eens meer zijn. Dit veroorzaakt de foutmeldingen.
 
Via data recovery heb ik niks terug gezet. Windows heeft de nodige bestanden van iTunes verwijderd nadat ik terug ging van Windows 10 naar Windows 7. De bestanden die ik via data recovery heb terug kunnen krijgen, heb ik apart opgeslagen om verwarringen en complicaties te voorkomen. Ik moet een manier vinden om iTunes gewoon compleet te kunnen verwijderen zonder het configuratiescherm, want ik kan het dus niet de-installeren door de missende bestanden.

Bedankt voor het meedenken trouwens!
 
Download SystemLook(x32) of SystemLook(x64) & plaats het bestand op het Bureaublad.
Dubbelklik SystemLook.exe om het programma te starten.
In het venster dat opent kopieer je onderstaande code:

Code:
:regfind
Apple Software Update
Bonjour
iTunes
:filefind
Apple Software Update
Bonjour
iTunes
:folderfind
Apple Software Update
Bonjour
iTunes
:service
Apple Software Update
Bonjour
iTunes
danger.png
Zorg dat deze tekst links uitlijnt!

Klik op de knop "Look" om de scan te activeren.
Als de scan klaar is opent een tekstbestand (SystemLook.txt).
Post de inhoud van dit bestand.
 
De inhoud heeft te veel tekens om weer te geven in de reactie. Het is ook te groot om als bijlage verstuurd te worden. (1,46 mb)

Het laatste gedeelte van de inhoud:

========== filefind ==========

Searching for "Apple Software Update"
No files found.

Searching for "Bonjour"
No files found.

Searching for "iTunes"
No files found.

========== folderfind ==========

Searching for "Apple Software Update"
C:\Program Files (x86)\Apple Software Update d-a---- [12:31 18/05/2016]
C:\Users\Luuk\AppData\Local\Apple\Apple Software Update d------ [18:41 24/07/2011]

Searching for "Bonjour"
No folders found.

Searching for "iTunes"
C:\ProgramData\Apple Computer\iTunes d------ [18:42 24/07/2011]
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\iTunes d------ [14:58 26/09/2011]
C:\soulseek-downloads\complete\iTunes d------ [18:01 09/05/2016]
C:\soulseek-downloads\downloading\iTunes d------ [18:00 09/05/2016]
C:\Users\All Users\Apple Computer\iTunes d------ [18:42 24/07/2011]
C:\Users\All Users\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\iTunes d------ [14:58 26/09/2011]
C:\Users\Luuk\AppData\Local\Apple Computer\iTunes d------ [18:43 24/07/2011]
C:\Users\Luuk\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes d------ [18:43 24/07/2011]
C:\Users\Luuk\Music\iTunes d------ [18:43 24/07/2011]

========== service ==========

Apple Software Update - Unable to open Service Handle.

Bonjour - Unable to open Service Handle.

iTunes - Unable to open Service Handle.

-= EOF =-
 
Voer eerst de tip van Tijs eens uit. Probeer anders het log eens hier of hier te uploaden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alle instructies gevolgd. Van het ene probleem komt het andere. Nadat ik in veilige modes alle stappen heb uitgevoerd en mijn pc opnieuw opgestart heb, krijg ik verschillende foutmeldingen en doet mijn Wifi adapter het niet meer. Gelukkig kon ik door de gemaakte Back-up van het register alles herstellen en doet de Wifi adapter het weer. Wat een gedoe zeg.

Dan kom ik op het volgende punt. Ik ben toch al een tijdje aan het nadenken om een fresh re-install van Windows 7 te doen, maar nooit echt de tijd ervoor gemaakt. Nu zijn er verschillende problemen met mijn laptop en dit leek mij eigenlijk wel de uitgelezen mogelijkheid. Ik heb hier echter niet heel veel verstand van en ik wil van al mijn bestanden uiteraard een back-up hebben. Zou ik hier een nieuwe pagina voor moeten maken om een stappenplan op te vragen voor een complete fresh-reinstall van Windows 7 en hoe er back ups gemaakt worden etc?

Verder wil ik iedereen bedanken die heeft meegedacht aan oplossingen voor dit irritante iTunes probleem! Het lijkt echter onoplosbaar.
 
Een goed programma om van je stuurprogramma's op je systeem een backup te maken is Double Driver
Lees dit artikel hoe je een backup van je stuurprogramma's kan bewaren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan