iTunes-muziek op nieuwe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morsyd

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Hallo,

mijn muziek staat op een externe harde schijf die de H:\-letter had...
Nu heb ik sinds kort die externe harde schijf op m'n nieuwe router (NetGear) aangesloten, zodat de muziek kan afgespeeld worden via m'n Sonos in het ganse netwerk.
Echter neemt die NetGear automatisch de schijfletter U:\ voor een aangesloten USB-schijf op de router.
Deze letter is niet aan te passen.

Nu vraag ik mij af of ik in iTunes op één of andere manier alle verwijzingen naar de liedjes kan wijzigen van letter H:\ naar letter U:\?
Bv. H:\Muziek\Muse - [2015] Drones\Mercy.mp3 naar U:\Muziek\Muse - [2015] Drones\Mercy.mp3
Anders dien ik al mijn muziek uit iTunes te verwijderen en terug te importeren, en zo ben ik dan ook de statistieken ervan kwijt (aantal x afgespeeld, ...).

(het gaat dus niet om de locatie die je via Voorkeuren --> Geavanceerd kan wijzigen, wel de locatie van m'n songs)...

Hopelijk kan iemand me helpen :)

Probeer eens handmatig een netwerkverbinding te maken met dezelfde gedeelde map op de router, maar dan op schijfletter H: (aangevinkt laten dat bij volgende aanmelding de verbinding moet worden gemaakt).
Zou moeten kunnen door te rechtsklikken op Computer en dan kiezen voor Netwerkverbinding maken.
Dan eindig je (dus) met 2 schijfletters die naar dezelfde locatie verwijzen. Als het goed is kun je dan in Verkenner de U: schijf rechtsklikken en kiezen voor Verbinding verbreken.

PS: Ik ga er natuurlijk wel vanuit dat je niet nu een aangesloten memory-stick, card-reader slot of ander apparaat de schijfletter H: laat hebben.......

Tijs.

Goed idee :thumb:
Probeer ik zeker éénmaal thuis na het werk...
Ik houd je op de hoogte, alvast bedankt!

Andere mogelijkheid is om deze instructie te volgen, mocht de andere truc niet werken.
Bestandslocatie staat, per muziekbestand, in de Location string in het .XML bestand als een URL, dus (bijv.)
Location</key><string>file://localhost/H:/Jazzanova_%20The%20Remixes,%201997-2000/Fifths%20(Jazzanova%206%20Sickth%20Mix).mp3</string>
Dus zou het genoeg zijn om een zoek-en-vervang actie te doen van /H:/ naar /U:/

Betekent wel dat de datum van toevoeging wegraakt, maar de andere kenmerken blijven (aantal keren afgespeeld, aantal waarderingssterren etc.)

NB: Je moet wel het .ITL bestand ongeldig maken, dus (bijv.) de volledige inhoud wissen, zoals in de instructie.

Tijs.

Tijs,
de eerste oplossing is gelukt! Alvast bedankt :)
iTunes werkt nu wel heeeeel traag, waarschijnlijk door die netwerkverbinding, maar het werkt terug!
Bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan