Itunes: Muziek overzetten naar nieuwe computer, gegevens behoudend

Status
Niet open voor verdere reacties.

JDJ275

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2009
Hallo,

Ik heb een nieuwe computer en ik wil alle muziek uit itunes van mijn oude computer op mijn nieuwe computer zetten. Ik weet dat ik dit met thuisdeling kan doen. Echter wil ik ook alle gegevens van de muziekbestanden zelf behouden, dus onder andere 'beoordeling', 'aantal afgespeeld' en 'toegevoegd'. Dit omdat ik veel gebruik maak van slimme afspeellijsten. De beoordeling kan ik wel handmatig weer overal bij doen, maar bij de datum van 'toegevoegd' kan ik niks veranderen. Is er een mogelijkheid waarbij ik dus alle muziek van mijn oude itunes bibliotheek op de nieuwe itunes bibliotheek kan zetten, en waarbij al dit soort gegevens behouden blijft?

Alvast bedankt voor de reacties.

Je kunt een backup maken van de database van iTunes.
Dat is een gewoon .XML bestand (dus (in basis) een tekst-bestand) waar je met zoeken-en-vervangen de padnamen van de muziek kunt aanpassen naar hoe je het hebt gekopieerd naar de nieuwe computer.
[Openen met Kladblok in dat geval, dus niet in Internet Explorer...]
Ik neem aan dat als je die backup dan terugleest in iTunes op de nieuwe computer dat je alle (meta- etc.) informatie dan terughebt over de muziekbestanden.

PS: Maak overal eerst backups van.

Tijs.

Je kunt een backup maken van de database van iTunes.
Dat is een gewoon .XML bestand (dus (in basis) een tekst-bestand) waar je met zoeken-en-vervangen de padnamen van de muziek kunt aanpassen naar hoe je het hebt gekopieerd naar de nieuwe computer.
[Openen met Kladblok in dat geval, dus niet in Internet Explorer...]
Ik neem aan dat als je die backup dan terugleest in iTunes op de nieuwe computer dat je alle (meta- etc.) informatie dan terughebt over de muziekbestanden.

PS: Maak overal eerst backups van.

Tijs.

Bedankt voor de reactie. Ik heb het XML bestand gemaakt, heb de muziek in bestanden overgezet naar de nieuwe computer en heb daar het XML bestand als 'afspeellijst' geïmporteerd. De muziek staat nu voor een groot deel in m'n nieuwe itunes (deels, omdat dat waarschijnlijk ligt aan de bestandslocatie) en bijna alle 'gegevens' staan er nu ook in. Alleen bij het kopje 'toegevoegd' staat dat ze allemaal vandaag zijn toegevoegd. Is hier nog iets aan te doen?

Dat lijkt me van niet. Wat je wél kunt doen is helemaal opnieuw beginnen met iTunes (let op: Natuurlijk NIET de muziekbestanden (laten) verwijderen in dat proces :D), niets importeren (ook niet automatisch) etc.
iTunes afsluiten, en het .XML bestand vervangen door de jouw aangepaste.
Dan iTunes opnieuw starten, en (hopelijk) staat dan alles net zoals op de oude computer (m.u.v. de bestandspaden, die door jou zijn aangepast aan de nieuwe computer).

Tijs.

Ik snap dat aanpassen van dat XML bestand niet helemaal. Wat moet ik er in aanpassen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan