iTunes probleem die nog NIEMAND heeft kunnen oplossen. Jij misschien?

Status
Niet open voor verdere reacties.

zack02

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2009
Hi,

Ik heb een probleem om iTunes te installeren. Vaak krijg ik ook dezelfde foutmelding bij andere software die ik probeer te installeren, de foutmelding vertelt mij iedere keer dat er iets mis is met de map "ProgramData".

Als ik bijvoorbeeld iTunes probeer te installeren krijg ik de volgende foutmelding:
2afip9e.jpg

Iedereen die een reactie kan geven die mij kan helpen ben ik enorm dankbaar, want momenteel vind ik dit vreselijk irritant.

PS: Mijn laptop draait Windows Home Premium 32-bits en ik heb ook al systeemherstel geprobeerd.

PPS: Er bleken geen rechten te zijn toegekend aan de map C:\ProgramData. Ik heb machtigingen toegekend aan de administrators en ik heb ook de mapeigenschap 'Alleen Lezen' aangepast. Jammer genoeg, heb ik nog steeds dezelfde foutmelding.

PPPS: De map ProgramData is een andere map dan de map Program Files, ze staan allebei op de locatie C:\ , alleen is ProgramData een verborgen map. Ik installeer mijn files standaard ook niet naar die doelmap, maar naar Program Files. Indien ik de doelmap aanpas naar bijvoorbeeld C:\ zelf dan krijg ik nog altijd dezelfde foutmelding. Ik weet niet precies wat de map Program Data doet maar het irriteert me enorm.

Laatst bewerkt:
Weet je of die ProgramData- map ook bij een werkende installatie van iTunes aanwezig is? Het zou wel eens een tijdelijke map kunnen zijn, die z'n eigen rechten regelt.. Dan zit daar het probleem niet.
Heb je al geprobeerd om 'm te verwijderen, en dan de installatie opnieuw uit te voeren? Heb je alle andere Apple/iTunes/Quicktime (inclusief de verborgen)-bestanden verwijderd (en ge-restart) voor de install? Er kan namelijk nog wat in de weg zitten..

Eindelijk opgelost of zo goed als

Yu vandahl,

Ik heb dus geprobeerd om deze misschien tijdelijke map te verwijderen, maar dit ging niet want blijkbaar was het geen tijdelijke map en Windows vertelde me dat ik geen machtigingen had om deze te verwijderen. Als ik echter keek bij eigenschappen beveiligingen heb ik gezien dat ik wel machtigingen had, alleen niet op de onderliggende mappen.

Anyway het ging vooral om de map van C:\ProgramData\Apple\ . Na te checken op eigenschappen>beveiliging bleek ik daar ook geen machtigingen te hebben, maar dus echt niet. Als ik dit probeerde aan te passen zei Windows dat dat onmogelijk was, maar als ik nadien ging kijken bleek dat ik wel de machtigingen had gekregen m.a.w. Windows zegt dus soms andere dingen dan hij doet. Gelukkig voor mij kon ik na de beveiliging ook te hebben toegepast op de onderliggende mappen, want dit doet hij dus niet automatisch, kon ik iTunes EINDELIJK installeren.

Het vraagde dus wel wat zoekwerk om dit op te lossen, maar je hebt me toch in de juiste richting gestuurd vandahl, bedankt.

ZACK

PS: Als ik mijn pc opnieuw opstart verlies ik alle machtingen van die map weer, gelukkig heb ik de software dan al geïnstalleerd.
PPS: Ik had hetzelfde probleem met andere software bv. HP Updates gelukkig kon ik dat op dezelfde manier oplossen.

En wat dan als je andere software wilt installeren? Dat heb ik nl een tijdje gehad maar dat is inmiddels al weer opgelost. Maar kon/kan je nog wel andere software installeren of kan dat ook niet meer?

Als ik andere software probeer te installeren krijg ik een foutmelding in de aard van: "kan geen toegang krijgen tot C:\ProgramData\HP" bijvoorbeeld. (Deze heb ik ook echt gehad btw.)

Ik loste dit op door naar deze map te gaan en nadien: eigenschappen>beveiliging>bewerken>toevoegen>geavanceerd>nu zoeken en dan de gewenste gebruiker selecteren die de machtigingen moet hebben.

Soms kreeg ik dan ook meteen de juiste machtigingen voor de onderliggende mappen door het vakje aan te vinken. Indien dit niet lukte (heb ik ook al gehad) dan moest ik dit hierboven herhalen voor alle onderliggende mappen.

Hopelijk help ik je hiermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan