iTunes speelt sommige nummers niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joeri123

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2008
Berichten
176
Als ik soms op een nummer klik, doet iTunes gewoon niks... Ik kijk dan altijd meteen of het bestand zelf nog bestaat, en hij staat altijd nog gewoon in de map. Opvallend is dat hij bijna alle nummers van de Red Hot Chilli Peppers gewoon niet wil afspelen, maar!... ik heb ze weleens kunnen afspelen, ineens kon het niet meer. Ik heb al geprobeerd opnieuw erin te zetten, nog steeds probleem. En, als ik in windows gewoon in de map het mp3 bestandje aanklink, zodat hij hem opent in iTunes, doet hij ookal niks! Ik kan het liedje wel afspelen in WMP, het probleem ligt dus bij iTunes. Als ik het nummer aanklik, dan gaan het nummer dat al opstaat uit, en verder gebeurt er niks.. Geen melding, hij speelt hem gewoon niet af en als ik op een ander nummer klik, speelt hij die wel gewoon weer af.
Wat is dit nu weer voor iets raars!? :confused:

(Oja, en opnieuw installeren van iTunes doe ik liever niet, want ik heb deze iTunes met heel veel moeite geinstalleerd. Hij gaf namelijk bij de installatie telkens een melding, iets met het Windows Installer Pakket... uiteindelijk lukte het op een andere manier, maar ik weet niet echt meer hoe... Maar als iemand daar een oplossing voor heeft?)
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk ligt het aan de installatie van iTunes, heb je wel de nieuwste versie 9.2?
Kies boven in het iTunes menu: Help > Zoeken naar updates en het updaten gaat dan vanzelf.





:thumb: Het iPod touch Forum.
 
Ik heb de nieuwe versie geprobeerd te installeren, maar tijdens de installatie kreeg ik weer de melding met het windows installer pakket. Dit is de melding:
naamloosler.jpg

Hierdoor kan ik dus niet de nieuwe versie installeren.. Weet iemand hier een oplossing voor? (Trouwens ik heb als gekeken of de nieuwe versie niet stiekem al genoeg was geinstalleerd maar dit is niet zo, dus dit is het probleem)
 
iTunes spuugt nog steeds sommige nummers uit, en ik wil van het windows installer probleem af..
 
Omdat je iTunes niet kunt installeren, zul je denk ik toch eerst de oude kreupele versie moeten verwijderen, dit kun je proberen via software -> iTunes en Quicktime verwijderen en vervolgens met Windows Installer CleanUp de restanten van iTunes en Quicktime opruimen:
-----
citaat:
''Windows Installer CleanUp biedt hulp bij installatie- en de-installatieproblemen
Stel dat u een programma probeert te installeren en de installatie wordt onderbroken. Vaak mislukt een tweede poging dan omdat het programma meldt dat het al geïnstalleerd is. Maar dat is niet zo. U moet nu eerst alle installatiegegevens verwijderen, zodat u het programma netjes opnieuw kunt installeren. Of stel dat u een programma wilt verwijderen en de deïnstallatieroutine werkt niet. Mogelijk zijn de bestanden die nodig zijn voor het deïnstalleren inmiddels wel verwijderd.''

zie:

http://www.microsoft.com/netherlands/artikelen/downloads/download_cleanup.aspx

De download bij Microsoft werkt (nu?) niet, maar het programmaatje is ook hier te krijgen:

http://www.snapfiles.com/reviews/Windows-Installer-CleanUp-Utility-status-msi/wicleanup.html

Haal bij Apple vervolgens een nieuw installatiebestand van Itunes (incl. Quicktime):

http://www.apple.com/nl/itunes/download/
 
Het heeft helaas niet gewerkt.. iTunes verwijderd en CleanUp uitgevoerd maar weer die rotmelding halverwege de installatie. Er is iets mis met het windows installer pakket :confused:

En nu zit ik dus mooi zonder iTunes...
 
Laatst bewerkt:
Windows Vista

Uuhm wat moet ik downloaden? ik heb zon beetje alles geprobeerd onder het kopje Vista, maar hij zegt dan: Update geldt niet voor dit systeem of zo
Waat?
 
Laatst bewerkt:
als ik het zo zie 1 van deze
For Windows Vista, Windows Vista Service Pack 1 and Windows Server 2008:
x86 Platform: Windows6.0-KB942288-v2-x86.msu
x64 Platform: Windows6.0-KB942288-v2-x64.msu
IA64 Platform: Windows6.0-KB942288-v2-ia64.msu

anders kun je bij geinstalleerde software kijken welke daar op je systeem staat geinstalleerd

het probleem met dit soort problemen is dat er ergens iets verkeerd zit, dat waarschijnlijk niet eens zo heel ingewikkeld is maar er zijn wel een heleboel van deze mogelijke verkeerde dingetjes, googlen op ''Windows Installer Pakket itunes vista'' geeft een hele zooi links met gelijksoortige foutmeldingen, apple zelf geeft deze probleemoplossingpagina:

http://support.apple.com/kb/HT1926?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL
 
Windows installer update downloaden van die site werkt sowiezo niet, ik heb ze gewoon allemaal al geprobeerd..
 
Het gaat niet om het downloaden... Ik kan ze wel doodleuk downloaden, maar bij het openen gaat hij zoeken naar updates, en dan zegt hij: Kan geen updates vinden voor dit systeem of iets in die richting

EDIT: Ik zal even een screen invoegen, hop:
naamloosyw.jpg
 
Laatst bewerkt:
hoi,

ik heb sinds 2 dagen precies hetzelfde probleem. bij mij verliep de installatie van de update wel normaal. en itunes functioneerde de eerste dagen ook goed. ik heb verder niets veranderd, geen mappen verplaatst ofzo. maar hij speelt dus sommige nummers niet meer af, maar geeft ook geen foutmelding of uitroepteken weer.. hij reageert gewoon helemaal niet!! help! als ik de nummers opnieuw toevoeg gebeurt er ook niets, hij voegt ze ook niet opnieuw toe. terwijl de nummers een mp3 extensie hebben en een ituneslogo in de map waarin ze op mijn laptop staan.

ik heb windows 7 en itunes loopt daarin ook regelmatig vast, maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt..

groetjes joselien
 
Laatst bewerkt:
joselien, dit is dus inderdaad precies hetzelfde wat ik ook had!
Daarom wilde ik dus itunes opnieuw installeren, maar daar heb ik die fout, daarom is het eerst belangrijk at ik itunes weer opnieuw geinstalleerd krijg en die fout opgelost.

Maar ik heb dus nu oudere iTunes geinstalleerd, daar gaf hij de meliding niet (ik zou wel graag de nieuwere willen)
Alleen de oudere iTunes kan natuurlijk mijn library bestand niet openen, en dit wil ik wel want anders moet ik alles opnieuw invoeren (lang verhaal waarom dat bij mij zo vervelend is, doet er nu niet toe)
Is er een manier om het library bestand om te zetten zodat de oudere itunes hem kan lezen?
 
ik weet niet of je de nieuwste kunt omzetten, maar als het goed is maakt je pc automoatisch backups van je library eens in de zoveel tijd. die staan in je map van itunes althans bij mij, misschien kun je er daar een recente van openen, al zal die niet helemaal up to date zijn. je kunt dna proberen die in je library toe te voegen dmv bestand of map toevoegen denk ik..

ik heb trouwens op het apple forum een topic gevonden met nog ongeveer 10 anderen die hetzelfde probleem hebben, er is dus een kans dat er een fout in de update zit.. ik hoop nu maar dat apple het snel fixt, met een nieuwe update ofzo.. maar ben bang van niet!

als het na mijn vakantie nog niet opgelost is, zal ik ook een oudere versie moeten downloaden en hopen dat de oude library werkt.. of anders weer alles opnieuw erin zetten:( maar dat hoop ik niet want dan ben ik alle gegevens kwijt (afspeellijsten, aantal keer afgespeelt, toegevoegd, info over de nummers, albumcovers etc. je weet wel wat ik bedoel..

bah wat een gezeur zeg! itunes loopt trouwens ook erg vaak vast, misschien heeft dat met mijn windows 7 te maken..

gr joselien
 
ja maar die backups kan die dus juist niet openen, omdat die met een nieuwere versie zijn gemaakt
 
ow ja dan wordt het lastig.. nee dan heb ik helaas geen idee hoe ik je kan helpen:(. misschien vind je wel een antwoord op de site van apple. je kunt daar vragen van andere lezen, net als hier en zelf een vraag plaatsen...

jammer dat ik je verder niet kan helpen..
 
Nu heb ik het eindelijk voor mekaar gekregen om de nieuwste iTunes te installeren, dus dat probleem is opgelost
Maar ook in de nieuwste iTunes speelt hij nog steeds sommige nummers niet af (bijna alles van de red hot chili peppers, en nog een aantal niet) Dit heeft dus niet gewerkt:
Waarschijnlijk ligt het aan de installatie van iTunes, heb je wel de nieuwste versie 9.2?

Heb dus nu de nieuwste versie, maar het is nog niet opgelost, wie o wie weet waarom iTunes die nummers niet afspeelt!? :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan