iTunes vindt muziek op externe HS niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

SmartieB

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2007
Berichten
33
Nadat ik iTunes heb geupdate naar Versie 9.1.1.12 vindt het programma mijn muziek op de externe harde schijf niet meer. (Voor elke track staat een uitroepteken in een grijs rondje)
Handmatig de muziek terugzetten is een klus die veel te veel tijd in beslag neemt. Vandaar mijn vraag om hulp.

Heeft iemand een mogelijke oplossing?


Alvast bedankt voor de eventuele moeite!
 
Ik ga er hier vanuit dat je niet alle in iTunes geïmporteerde muziek door iTunes hebt laten kopiëren.

Lijkt me waarschijnlijker dat je externe schijf nu een andere schijfletter heeft waardoor de bibliotheek-ingangen van iTunes niet kloppen.

Het bibliotheek-bestand staat bij mij onder Mijn Muziek -> submap iTunes en heet daar iTunes Music Library.xml
Dat bestand kun je gewoon in een teksteditor inlezen, zoals Kladblok (sluit eerst iTunes af én maak een kopie)
Zodra het bestand helemaal is ingeladen, blader even naar beneden totdat je een bestand van je tegenkomt dat op de externe harde schijf staat.

Voorbeeld uit mijn eigen iTunes Music Libary.xml:

Ik vind als eerste bestand dat op mijn externe harde schijf staat:
<key>Location</key><string>file://localhost/Y:/Muziek/ZZ1/A/Ab%20Normaal%20-%20Moppen%20%5B128k-192k%5D/01%20Barbiepop%20-%20Ab%20Normaal%20-%20Sexy%20Humor%20Deel%201.mp3</string>

Zie dat de Ab Normaal moppen door iTunes op de Y: schijf worden verwacht. Stel nu dat mijn externe harde schijf ondertussen de schijfletter Z: heeft gekregen, dan klopt het niet meer.

Wat je dan kunt doen is een zoek-en-vervang actie doen waarbij je de schijfletter aanpast aan hoe het eigenlijk zou moeten zijn. Dus stel dat ik Y: overal moet vervangen door Z:, dan zou ik in Kladblok Ctrl-H toetscombinatie gebruiken en
file://localhost/Y:/
overal laten vervangen door
file://localhost/Z:/

Kijk maar of inderdaad de schijfletter van de externe harde schijf gewijzigd is en zo ja, of je dan d.m.v. zoeken en vervangen in het bibliotheek-bestand van iTunes je probleem kunt oplossen.

Succes,

Tijs.
 
Ik ga er hier vanuit dat je niet alle in iTunes geïmporteerde muziek door iTunes hebt laten kopiëren.

Lijkt me waarschijnlijker dat je externe schijf nu een andere schijfletter heeft waardoor de bibliotheek-ingangen van iTunes niet kloppen.

Het bibliotheek-bestand staat bij mij onder Mijn Muziek -> submap iTunes en heet daar iTunes Music Library.xml
Dat bestand kun je gewoon in een teksteditor inlezen, zoals Kladblok (sluit eerst iTunes af én maak een kopie)
Zodra het bestand helemaal is ingeladen, blader even naar beneden totdat je een bestand van je tegenkomt dat op de externe harde schijf staat.

Voorbeeld uit mijn eigen iTunes Music Libary.xml:

Ik vind als eerste bestand dat op mijn externe harde schijf staat:
<key>Location</key><string>file://localhost/Y:/Muziek/ZZ1/A/Ab%20Normaal%20-%20Moppen%20%5B128k-192k%5D/01%20Barbiepop%20-%20Ab%20Normaal%20-%20Sexy%20Humor%20Deel%201.mp3</string>

Zie dat de Ab Normaal moppen door iTunes op de Y: schijf worden verwacht. Stel nu dat mijn externe harde schijf ondertussen de schijfletter Z: heeft gekregen, dan klopt het niet meer.

Wat je dan kunt doen is een zoek-en-vervang actie doen waarbij je de schijfletter aanpast aan hoe het eigenlijk zou moeten zijn. Dus stel dat ik Y: overal moet vervangen door Z:, dan zou ik in Kladblok Ctrl-H toetscombinatie gebruiken en
file://localhost/Y:/
overal laten vervangen door
file://localhost/Z:/

Kijk maar of inderdaad de schijfletter van de externe harde schijf gewijzigd is en zo ja, of je dan d.m.v. zoeken en vervangen in het bibliotheek-bestand van iTunes je probleem kunt oplossen.

Succes,

Tijs.

Superbedankt voor het antwoord.

Wanneer ik de file open:
<key>Music Folder</key><string>file://localhost/C:/Documents%20and%20Settings/Martijn/My%20Documents/My%20Music/iTunes/iTunes%20Music/</string>
Lijkt iTunes de muziek uit bovenstaande folder af te lezen.. terwijl dit op mijn K: schijfje moet zijn.
Slechts enkele bestanden staan op mijn C schijf, deze werken wél in iTunes.

Hier is het probleem dus niet in te vinden.
 
Snelste klap is dan denk ik je hele bibliotheek leeggooien (Wel bestanden bewaren uiteraard, just in case)

Daarna de mappen met MP3's naar je bibliotheek slepen.
 
Die tekenreeks die je toont in je vorige posting...... Kijk nog eens goed........ Dat is toch niet de (pad-)aanduiding van een .mp3/.aac etc. muziekbestand in je iTunes bibliotheek???

Ik schreef én toonde in het voorbeeld (met een goede reden): Zodra het bestand helemaal is ingeladen, blader even naar beneden totdat je een bestand van je tegenkomt dat op de externe harde schijf staat.

We horen het wel.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Die tekenreeks die je toont in je vorige posting...... Kijk nog eens goed........ Dat is toch niet de (pad-)aanduiding van een .mp3/.aac etc. muziekbestand in je iTunes bibliotheek???

Ik schreef én toonde in het voorbeeld (met een goede reden): Zodra het bestand helemaal is ingeladen, blader even naar beneden totdat je een bestand van je tegenkomt dat op de externe harde schijf staat.

We horen het wel.

Tijs.


Zo'n bestand is dus niet te vinden.
Er staan enkel C:/ bestanden in de door jou beschreven file.



Edit:
Inmiddels in de map C:\Documents and Settings\***\My Documents\My Music\iTunes\iTunes 1 library 2
'iTunes library.xml' gevonden.. hierin staan wél 'K:/' files.

In de map C:\Documents and Settings\***\My Documents\My Music\iTunes\Previous iTunes Libraries staan 4 iTunes database files. Is het mogelijk dat deze bestanden de oplossing bieden?
 
Laatst bewerkt:
1. In die "backup map" staan geen .xml bestanden dus daar moet je niet aan zitten (die gaan je niet helpen op dit moment).
2. In dat .xml bestand waar je alleen C:/ zaken aantrof: Stonden daar ook bestanden aangeduid die (eigenlijk) op de K:/ schijf staan (maar worden aangeduid alsof ze op de C:/ schijf staan)?
3. Belangrijkste van mijn instructie was of ondertussen de schijfletter aanduiding gewijzigd is. Is je externe harde schijf nog steeds K:?
4. Kijk in het .xml bestand met K:/ erin na of je daar inderdaad bestanden ziet die fysiek ook echt (met het aangegeven pad) op de K:/ schijf staan? Kun je nakijken met Verkenner.
5. Als je iTunes opstart en rechtsklikt die je verwacht op K:/ en Info tonen aangeeft, krijg je dan een foutmelding dat het bestand niet gevonden wordt? En als je op het "Zal ik zoeken" annuleren geeft, dan krijg je alsnog de info. Staat dan inderdaad de bij 4. gevonden padnaam? (Oftewel: Klopt de padnaam bij de Info, maar geeft iTunes 'm toch aan als 'afwezig'?)

Succes,

Tijs.
 
1. In die "backup map" staan geen .xml bestanden dus daar moet je niet aan zitten (die gaan je niet helpen op dit moment).
2. In dat .xml bestand waar je alleen C:/ zaken aantrof: Stonden daar ook bestanden aangeduid die (eigenlijk) op de K:/ schijf staan (maar worden aangeduid alsof ze op de C:/ schijf staan)?
3. Belangrijkste van mijn instructie was of ondertussen de schijfletter aanduiding gewijzigd is. Is je externe harde schijf nog steeds K:?
4. Kijk in het .xml bestand met K:/ erin na of je daar inderdaad bestanden ziet die fysiek ook echt (met het aangegeven pad) op de K:/ schijf staan? Kun je nakijken met Verkenner.
5. Als je iTunes opstart en rechtsklikt die je verwacht op K:/ en Info tonen aangeeft, krijg je dan een foutmelding dat het bestand niet gevonden wordt? En als je op het "Zal ik zoeken" annuleren geeft, dan krijg je alsnog de info. Staat dan inderdaad de bij 4. gevonden padnaam? (Oftewel: Klopt de padnaam bij de Info, maar geeft iTunes 'm toch aan als 'afwezig'?)

Succes,

Tijs.

1. Oké
2. Ja, die bestanden staan er. Ik moet er wel bij zeggen dat het niet alle bestanden betreft die in iTunes worden ingeladen, maar toch staan enkele mappen aangeduid op de C: schijf terwijl ze zich op de K: bevinden.
3. De schijfletter aanduiding is nog steeds K:, hetzelfde dus als voorheen. Wel moet ik erbij vertellen dat begin dit jaar deze schijfletter veranderd is geweest. Heb toen de letter teruggezet naar K:, alles werkte toen weer.
4. Ja die bestanden zie ik. Deze bestanden zijn overigens correct ingeladen in iTunes. Het wekt bij mij de suggestie dat er iets aan 'laden' van bepaalde library's ontbreekt.
5. Het bij '4.' gebruikte bestand werd door mij ge-rechtsklikt en het pad kwam overeen met de locatie op de computer. Beiden gaven K: aan en dit is correct.
Bij een andere file echter, wordt bij info tonen de volgende locatie aangegeven: file://localhost/C:/Documents and Settings/***/Desktop/MUZIEK/...
Op de K: schijf heb ik een map K:\MUZIEK.

Dit is de info.
Wellicht wil je een kijkje nemen via een remote desktop programma?


Groeten,


Smartie
 
[...]5. Het bij '4.' gebruikte bestand werd door mij ge-rechtsklikt en het pad kwam overeen met de locatie op de computer. Beiden gaven K: aan en dit is correct.
Bij een andere file echter, wordt bij info tonen de volgende locatie aangegeven: file://localhost/C:/Documents and Settings/***/Desktop/MUZIEK/...
Op de K: schijf heb ik een map K:\MUZIEK.
[...]

Als ik je goed begrijp wordt dus het .XML bestand gebruikt waar (o.a.) K:/ in gebruikt wordt, want bij het eerste bestand dat je checkte (stap 5.) klopte de padnaam, en dus kreeg je géén melding van "Bestand is niet gevonden" van iTunes?

Heb ik het goed als ik zeg dat bestanden die worden aangeduid in het .XML bestand als file://localhost/C:/Documents and Settings/***/Desktop/MUZIEK/... overal moeten worden aangeduid als file://localhost/K:/MUZIEK/...?
Als dit klopt, dan iTunes afsluiten, veiligheidskopie maken het .XML bestand, het .XML bestand openen in Kladblok, en via Ctrl-H de volgende vervangactie uitvoeren (natuurlijk de *** vervangen door wat daar hoort te staan, zal wel je gebruikersnaam zijn):
Zoeken naar: file://localhost/C:/Documents and Settings/***/Desktop/MUZIEK/
Vervangen door: file://localhost/K:/MUZIEK/

Succes,

Tijs.
 
Als ik je goed begrijp wordt dus het .XML bestand gebruikt waar (o.a.) K:/ in gebruikt wordt, want bij het eerste bestand dat je checkte (stap 5.) klopte de padnaam, en dus kreeg je géén melding van "Bestand is niet gevonden" van iTunes?

Heb ik het goed als ik zeg dat bestanden die worden aangeduid in het .XML bestand als file://localhost/C:/Documents and Settings/***/Desktop/MUZIEK/... overal moeten worden aangeduid als file://localhost/K:/MUZIEK/...?
Als dit klopt, dan iTunes afsluiten, veiligheidskopie maken het .XML bestand, het .XML bestand openen in Kladblok, en via Ctrl-H de volgende vervangactie uitvoeren (natuurlijk de *** vervangen door wat daar hoort te staan, zal wel je gebruikersnaam zijn):
Zoeken naar: file://localhost/C:/Documents and Settings/***/Desktop/MUZIEK/
Vervangen door: file://localhost/K:/MUZIEK/

Succes,

Tijs.

Super bedankt voor de (gedeeltelijke) oplossing!

Stel dat ik dat doe (ga het hierna meteen even doen), dan heb ik nog niet alle bestanden terug in iTunes. Er ontbreekt naar mijn idee een eerdere library, of zelfs meer libraries.. Hoe zit het daar mee dan?



Edit:
Zelf kan ik de overige files nergens vinden. Ik denk dat deze bij de update verloren zijn gegaan (wat betreft iTunes). Zit waarschijnlijk niets anders op dan het hele zooitje deïnstalleren om vervolgens handmatig alles erin te zetten. Mits er een beter programma dan iTunes op het web is te vinden?
 
Laatst bewerkt:
Enige wat ik zo snel kan bedenken is het opnieuw importeren van de bestanden in iTunes.

Bestand -> Map importeren (o.i.d.) en dan de K:\muziek map opgeven om te laten importeren.

Er is daarna nog ergens een optie om dubbelen weer te geven, maar daar reageer ik vanavond nog wel op.


Tijs.
 
Enige wat ik zo snel kan bedenken is het opnieuw importeren van de bestanden in iTunes.

Bestand -> Map importeren (o.i.d.) en dan de K:\muziek map opgeven om te laten importeren.

Er is daarna nog ergens een optie om dubbelen weer te geven, maar daar reageer ik vanavond nog wel op.


Tijs.

Ik wil je hartstikke bedanken voor de hulp!
Het leek mij handiger om iTunes even opnieuw te installeren. Inmiddels heb ik dit gedaan en kan nu aan de slag met het toevoegen van alle bestanden, dit gaat even duren..

Ik zet de vraag op opgelost.
Topic mag weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan