ja en dan weet ik het niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frakell

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2011
Hallo,

Ik heb sinds nieuw jaar 2011 een melding die ik nooit eerder had. Als ik met het programma acdsee 9 wil gaan werken. Als het programma start komt ineens halverwege het opstarten een melding via McAfee dat er een trojaans paard is gedetecteerd en is verwijderd. (generic dropper.va.gen.g) gevonden in C/program/acdsystems/adcsee/9.0/acdsee. Daarna stopt het programma met een fout en het programma laadt niet. Daar ik echt een leek ben op dit gebied dacht ik dat de dus dat Mcafee de zaken heeft gevonden en verwijderd. Maar de werkelijkheid is anders. Dit kan ik ik gewoon blijven herhalen. Dus dacht ik alles wissen en opnieuw instaleren. Alle mappen leeggemaakt en opnieuw alles geinstaleerd ( met orginele CD en WW)en ja hoor weer het zelfde. Toen even de detectie van Mcafee uitgezet en toen starte het programma wel op. Maar precies na 60 seconden stopt het programma weer. Ik gebruik dit programma best vaak en ben er eigenlijk een beetje van afhankelijk. Wie weet hoe ik dit kan oplossen??

Frans

Laatst bewerkt:
ja MCAFEE heeft al eerder dit soort dingen gehad
net als die blunder in 2009 toen in de MCAFEE business editie
een windows bestand zag als een virus, automatisch verwijderde MCAFEE
dit bestand, gevolg: windows werd instabiel

wat ik denk: is dat het geen echt trojaans paard is maar gewoon een fout in MCAFEE
je kunt het proberen om MCAFEE te verwijderen van je computer en dan microsoft security essentials installeren en dan eens proberen het programma te starten en kijken of hij het dan doet als de foutmelding nog steeds voorkomt dan is het echt een virus :evil:

microsoft security essentials hier te downloaden

veel succes ! :thumb:

Laatst bewerkt:
Voordat je alles gaat verwijderen. Wat is de foutmelding die je krijgt?

Hoi helpers,
Als je ACDSEE fotomanager opstart dan was er geen probleem. Nu (waarschijnlijk na het ophalen van een automatische update bij Mcafee) komt een er melding van Mcafee in beeld dat er een virus is gevonden. En dat er trojaans paard is gevonden en dat deze van de PC is verwijderd. Na aanklikken van meer blijkt het te gaan om " generic Dropper.VA.gen.g. (bestaat dus echt lijkt me.)
Maar hij meld ook dat het is verwijderd. Maar ik kan dit blijven doen met steeds dezelfde melding. Het programma zelf zegt dat er een onherstelbare fout bij installatie is en stopt. Als je Mcafee zelf laat scannen vind hij niets. Het bijzondere is dat zonder virrus scanner het progamma wel start maar precies na 60 seconden ophoud. stil valt en verdwijnt.

Frans

Laatst bewerkt:
Het duurde even maar niets gevonden. Dus kan ik er van uit gaan dat er geen trojaans paard is en hoe verder.

Het je MBam ook al laten scannen? Zo nee, lees dit goed door.

Idem

Hoi Frans,

zelfde probleem hier. Sinds DAT update 6212.000 (30 december ofzo) heb ik het probleem op 4 pc's, die allemaal McAfee als virsuscanner hebben. De virusscanners op deze pc's worden dagelijks geupdate en er wordt wekelijks een hele scan gedraaid.
Ik ben er dan ook bijna zeker van dat dit een FALSE POSITIVE is, omdat mijn hele netwerk relatief goed beveiligd is.

Ik heb een mail gestuurd naar malware_research@mcafee.com en aangegegevn dat dit een false positive is, maar nog geen antwoord gekregen.
Misschien is het een goed idee als je dat ook doet. Hopelijk wordt McAfee dan wakker en corrigeren ze de fout.

Groeten,
Chris

Bedankt voor de reacties

Huijb,
Ik heb Mbam geinstaleerd en een uitvoerige check gedaan. Niets gevonden. Ik heb een keer alles vewijderd van acdsee en de PC opnieuw gestart. Daarna Acdsee opnieuw geinstaleerd ZONDER virusscanner aan. Alles lukt ogenschijnlijk. Geen enkele melding maar toch op de achtergrond gaat het verkeerd en het programma stopt gewoon vanzelf zonder enige melding vooraf na 60 seconden.

Zijn bij jou dezelfde problemen Chris? Dan is het dus een probleem bij Mcafee wat een valse aktie onderneemt.

Frans

Hoi Frans,

als ik mcafee uitzet werkt op 1 pc acdsee normaal, en op een andere pc werkt het normaal maar ook maar voor 60 seconden.
Misschien heeft dat iets te maken met de versie van McAfee: de pc die normaal werkt heb ik nog niet geupdate naar de 2011 versie.
Beide versies van mcafee maken wel gebruik van dat 6212 (ondertussen 6215).

McAfee vóór de update was beter

Als ik een image terugzet werkt ADSee 9 normaal; zodra (je) McAfee update wordt ACDSEE9.exe in quarantaine geplaatst en helaas werkt niet meer. Vervelend dat je het bestand niet als "vertrouwd" kan aanmerken in de quarantaine map.

Dit euvel heb ik op 3 PC's en daarom klacht gestuurd naar McAfee.

Groet van: Pieter

gelukkig (ahum) hebben er meer mensen last van.

@Pieter: Waar precies heb je een klacht ingediend? Dan ga ik dat zeker ook doen.

Hoe meer zielen, hoe meer invloed (hoop ik)

Groeten,
Chris

McAfee site

De site van McAfee geeft veel contact mogelijkheden.

Onderstaand bericht op het forum van McAfee:

Jan 4, 2011 3:22 PM
acdsee9.exe detected as trojan!!acdsee9.exe was detected as Generic Dropper.va.gen.g Trojan ... i use this software almost everyday!!

it's not a trojan,i have requested that mcafee add a trusted list to avoid such headache since ages but nobody cares!!

what is the solution to this problem?i want to use this software & i don't care if you guys think it's a trojan or not!!

Meteen nog maar eens een mail gestuurd naar support@mcafee.com en malware_research@mcafee.com en ze ook gewezen op dit forum en hun eigen community (tnx Pieter, die had ik nog niet gezien).

Hopelijk hebben ze dit snel opgelost.
PS: ACDSee 12 werkt wel gewoon. en met de 30 dagen trial van de site van ACDSee kunnen we weer even vooruit :)

Heb gelijk ook maar een klachtje gedeponeerd bij de jongens van Mcafee. Maar verwacht niet veel oplossingen. Wie zijn wij op een klanten bestand van miljoenen.

Afwachten dus.
En voor de helpers

Als een wonder?? Het probleem is opgelost. Ik kon vanmorgen en gelukkig nog steeds het programma weer starten en heb geen byzonderheden meer. Wel heb gisteravond afgesloten met de laatste update van MCafee. Waarschijnlijk is er toch snel iets aan gedaan.

Allen bedankt.
P.S.

Perfekte site waar je elkaar van goede informatie kan voorzien.
:)

Idd. Na update 6217.000 werkt ACDSee weer als een zonnetje.
Jammer: was bijna klaar met het opstellen van een claim voor de kosten van ACDSee 12.
Moet ik em toch zelf betalen :p

Ga deze site ook vaker gebruiken bij problemn. Tis goed bevallen hier! :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan