• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ja/nee collom in grafiek zetten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

soundexperience

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 apr 2006
Hallo forumers,

Ik ben vandaag met excel aan het stoeien geweest maar ik kom er niet uit , ik heb een zeer uitgebreide tabel die een collom heeft met ja/nee. Nou schijnt het te kunnen om dat in een grafiek te krijgen. Alleen is mij het nog steeds niet gelukt..

Kunnen jullie mij misschien een stukje op weg helpen ???

Mijn dank is groot
MVG Albert

Nou weet ik niet veel van grafieken en excel, maar een grafiek met ja/nee als punten ziet er volgens mij toch een beetje vreemd uit. Net als een grafiek met 0 of 1 ofzo zeg maar, dus ik snap niet helemaal wat de bedoeling ervan is.
Of je moet er totalen van willen maken ofzo, dan snap ik nog wel dat je ze in een grafiek wilt zetten....

Beste Albert,

Deze optie ken ik niet. Wat ik wel weet, is dat je op een tabel een draaitabel kunt maken, en in deze draaitabel kun je op van de kolom met ja/nee, een telling zetten. Dus het aantal ja's en het aantal nee's.
Als je draaitabellen kent (Data - Draaitabel/grafiek), dan moet je daar maar eens mee stoeien. En als je er niet uit komt, dan zien we je vraag wel weer :-)

Succes,

Richard

richard1970 zei:
Beste Albert,

Deze optie ken ik niet. Wat ik wel weet, is dat je op een tabel een draaitabel kunt maken, en in deze draaitabel kun je op van de kolom met ja/nee, een telling zetten. Dus het aantal ja's en het aantal nee's.
Als je draaitabellen kent (Data - Draaitabel/grafiek), dan moet je daar maar eens mee stoeien. En als je er niet uit komt, dan zien we je vraag wel weer :-)

Succes,

Richard

dat type grafiek zocht ik :D

Ik heb een ja/neen-grafiek gemaakt, maar euh eerlijk gezegd, het ziet er niet heel functioneel uit. Als iemand er iets mee is, gebruik het maar.

A propos, kan je geen Excel bestanden bijvoegen? :shocked: Dan maar gezipt...

Bijlagen

Sorry dat ik zo laat reageer maar het is me al gelukt met de volgende code :

=AANTAL.ALS('BESTANDSNAAM.xls]Resultaten Meldingsformulier sc'!CE:CE;"ja")

Dit verwijst zelfs ook naar een ander bestand. EN als ik dan van de ja en normale tabel maak werkt ie het zelfs bij als er wijzigingen zijn :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan