JA/NEE vak kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

frednuus

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2013
Hallo,

Ik heb een accesbestand aangemaakt met tabellen, queries en Rapporten. In de tabellen zijn diverse mogelijkheden gemaakt met JA/NEE.

Op het moment dat nee aangevinkt wordt wil ik graag dat deze rood wordt, zodat ik dit op een overzichtsrapport ook sneller herken.
Is er een mogelijkheid om dit te doen ??

Met vriendelijke groet,

Fred

Geen idee wat je bedoelt; een selectievakje kun je namelijk niet aanpassen (en zeker niet qua kleur). Wellicht heb je het over het bijschrift?

Hallo,
Ik bedoel wel degelijk een kleur.

Ik bedoel het volgende:

Iemand heeft een training gevolgd ( een verplichte training ), heeft hij deze niet gevolgd dan vink ik het vakje niet aan ( blijft dus leeg ). Vervolgens ga ik een overzicht maken met alle namen.
Op deze lijst meerdere trainingen. Nu wil ik het zo hebben, dat als iemand een bepaalde training niet heeft gevolgd, met het vakje ROOD wordt aangemerkt. Dus niet z'n naam o.i.d., maar achter z'n naam een rood vakje.

Is dit op één of andere manier mogelijk ?

Met vriendelijke groet,
Fred

Dat is niet op een erg logische manier te doen, maar je kunt wel een trucje toepassen. Om te beginnen: selectievakjes zijn wat ze zijn, en daar kun je niks aan veranderen. Dus die weg moet je niet op. I.p.v. een selectievakje te koppelen aan het Ja/Nee veld in je rapport, zul je met tekstvakken moeten werken, die je dus koppelt aan een selectieveld. Dat tekstvak laat dan de eigenlijke waarden zien: 0 of -1. En op basis daarvan kun je een Voorwaardelijke opmaak maken. Als de waarde -1 is, kun je de voorgrondkleur en de achtergrondkleur van het tekstvak rood maken bijvoorbeeld, en bij 0 allebei wit. Dan zie je een rood vak bij de waarde Ja, en niks bij de waarde Nee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan