Ja Nee veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker34

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2011
Beste mensen,
Ik heb een query met de velden [Zichtbaar]= een selectievakje met de eigenschap Ja Nee, en ik heb een veld [Bedrag], en een veld [Nieuw saldo]. Nu wil ik dat als ik als ik het selectievakje aanklikt dat het veld [Nieuw saldo] verschijnt of verdwijnt. De huidige situatie is dat ik bij mijn lay-out weergave van de query niets kan veranderen. alleen in de ontwerpweergave is dit mogelijk. Later wil ik de query omzetten naar een formulier, zodat ik op het formulier netjes kan aangeven of ik dan het veld [Nieuw saldo] wel of niet wil laten zien.
Gaarne juliie reacties,
Met vriendelijke groet,
Ton

Dat kan niet in een query.
Zul je in een formulier moeten regelen.

Tardis

Hallo Tardis,
Nu heb ik een formulier gemaakt op basis van de query, en daarin de velden opgenomen.
Het formulier is in gegevensbladweergave, maar ik kan nu nog niets veranderen op het formulier. Wil ik dat doen dan krijg ik een piepje te horen en er gebeurt verder niets.
Ook als zou ik bovenstaande kunnen wijzigen, hoe kan ik het dan voor elkaar krijgen dat als ik dan het selectievakje aanklikt het veld [Nieuw saldo] verdwijnt of tevoorschijn komt?
Met vriendelijke groet,
Ton

Je moet een gebeurtenis maken bij de eigenschap <Na bijwerken> van het selectievakje. Die code moet het veld zichtbaar maken of niet.
Omdat we geen voorbeeldje hebben een algemene code:

Code:
Sub chkField_AfterUpdate()
     Me.NieuwSaldo.Visible=Me.chkField
     Me.lblNieuwSaldo.Visible=Me.chkField
End Sub

Daarbij is chkField de naam van je selectievakje, NieuwSaldo de naam van het tekstvak, en lblNieuwSaldo de naam van het bijbehorende label.

Een selectievakje heeft de waarde True of False, en je zegt dus met de code: het tekstvak is Zichtbaar=Waar, of Zichtbaar = Niet waar.

Hallo Michel,
Ik heb een formulier gemaakt op basis van de query. En ik heb bij het veld van het selectievakje (Ja Nee) jouw code "na aanpasing" ingevuld onder de eigenshap <Na bijwerken>, maar als ik dan terugga naar het formulier (in de gegevensbladweergave) dan gebeurt er nog steeds niets. Ik kan dan het veld [Zichtbaar] welke ingesteld staat op Ja Nee totaal niet wijzigen. Ik hoor alleen beep en verder niks. Let wel, ik heb dus een formulier gemaakt op basis van een query. Dus dit gaat even mijn pet te boven.
Met vriendelijke groet,
Ton

Maak er anders een voorbeeld van; dat kijkt wat makkelijker. De code zou namelijk moeten werken. Tenzij je de beveiliging van je db te hoog hebt staan, en dus geen macro's mag uitvoeren. Dan werkt er zowiezo niet veel.

Hallo Michel,
Query Voorbeeld
Zichtbaar Bedrag Nieuw saldo
vierkant vakje 152,13 152.13

Veld [Zichtbaar] is van het gegevenstype Ja Nee,

Op basis van deze query heb ik een formulier gemaakt. Dit formulier heb ik gemaakt
met de formulierwizard met als layout weergave gegevensblad.
Nu kan ik in het formulier geen wijzigingen aanbrengen. Dus het veld [Zichtbaar] kan ik wel aanklikken maar er komt geen vinkje in te staan en andersom als er wel een vinkje instaat dan kan ik hem ook niet uitschakelen. Ik hoor dan alleen een beep (geluid).
Nou was het de bedoeling, dat als ik bovenstaande wel zou kunnen doen in een formulier
dat ik dan als ik het veld [Zichtbaar] aanklikte de kolom en/of veld [Nieuw saldo] zou verdwijnen of andersom tevoorschijn zou komen.
Met vriendelijke groet,
Ton

Nu kan ik in het formulier geen wijzigingen aanbrengen
Dat snap ik niet; dan zit er toch ergens iets niet goed in je formulier of je query. Nogmaals: zonder voorbeeldje kunnen we er heel weinig van zeggen...

Beste Tardis en Michel, bedankt voor jullie reacties.
De vraag is nog niet opgelost, maar ik zet wel de status op opgelost.
Met vriendelijke groet,
Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan