ja / neeveld aantallen optellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Risk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Risk

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2010
Forum,

In mijn database heb ik een aantal ja/nee velden opgenomen. Nu wil ik graag de ja velden verwerken in mijn grafiek. Daartoe moet "ja" worden omgezet in een getal(?).

Iemand een idee?

Risk

Een Ja/Nee veld is een getal, en kun je dus al optellen :).

Nou dat is misschien wel zo, maar bij mij niet.

Ik heb 32 meldingen. Van die 32 meldingen zijn er 4 aangekruist als ja. Ik selecteer dus die rij in mijn wizzard grafieken en zet daarbij jaar. Wat telt het grafiekmodel: 32, wel keurig oer 3 jaren verdeeld, dat dan weer wel.

Het zal wel weer aan mijn onkunde liggen, maar zelfs iets wat makkelijk is, gaat moeilijk:evil:

Risk

Je omschrijft je probleem ook niet goed:
In mijn database heb ik een aantal ja/nee velden opgenomen.
Suggereert voor mij: in je tabelontwerp heb je een aantal Ja/Nee velden, en die moeten worden opgeteld. Nu beweer je eigenlijk iets anders:
Ik heb 32 meldingen. Van die 32 meldingen zijn er 4 aangekruist als ja.
Dus nu heb je het over één veld, dat in verschillende records aangevinkt kan zijn.
Zonder voorbeeldje (kan ik blijven zeggen ;) ) kunnen we niet zoveel...

Michel,

Onduidelijk. Nieuwe poging.

Ik heb 32 schademeldingen. Deze tel ik op en zet ze op jaar in een grafiek. Lukt. Keurig.
Van die 32 schademelingen zijn 12 eigen schuld. Deze vink ik dus aan in een ja/nee veld.
Deze wil ik dus optellen en in dezelfde grafiek zetten. Dat optellen van de 12 ja vinkjes lukt dus niet. Hij maakt er ook 32 van verspreidt over de 3 jaren

Risk

Vraag is dan natuurlijk: hoe tel je ze op?

Michel,

Zoals de wizzard aangeeft.

Dit is uit een andere grafiek de regel:
Code:
TRANSFORM Count([Schadedatum].[Schadedatum]) AS [AantalSchadedatum_Schadedatum] SELECT [Afdeling] FROM [Query voor grafieken]   GROUP BY [Afdeling] PIVOT [Jaar];

Dus hoe ik aantallen ja vinkjes optel? Geen idee.

Risk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan