• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ja weer al datumnotatie probleem!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mukizi

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2006
Op het forum zijn al vele vragen gesteld m.b.t. een verkeerde datumnotatie.
Ik heb hier ook last van......
In een userform heb ik een textvak waarin de datum van vandaag 09-04-08 wordt weergegeven(Prima toch)
De datum wordt vervolgens opgeslagen in kolom A van een ander tabblad. Echter wordt hier de datum op zijn amerikaans weergegevn 4-8-2008 en dat is natuurlijk niet de bedoeling.:D ik heb geprobeerd de

in de code van de userform staat het volgende:

Private Sub txtDatum_Change()
End Sub

Private Sub Userform_Initialize()
txtDatum.Text = Format(Now, "dd/mm/yy")

Opslaan van datum gaat prima alleen hoe krijg ik de juiste weergave, netzoals in het formulier?

oooohhh ik heb al een mogelijke oplossing...
ik heb heel kolom A geselteerd waarin de datums worden opgeslagen en vervolgens datum notatie aangeklikt en deze op engels(VS) gezetn
Nu zet hij 4-9-2008 weer om in 9-4-2008

Is dit verstandig te doen? krijg ik hier later geen problemen mee, wanneer ik deze gegevens weer wil gebruiken ??

gr mukizi

Op het forum zijn al vele vragen gesteld m.b.t. een verkeerde datumnotatie.
Ik heb hier ook last van......
In een userform heb ik een textvak waarin de datum van vandaag 09-04-08 wordt weergegeven(Prima toch)
De datum wordt vervolgens opgeslagen in kolom A van een ander tabblad. Echter wordt hier de datum op zijn amerikaans weergegevn 4-8-2008 en dat is natuurlijk niet de bedoeling.:D ik heb geprobeerd de

in de code van de userform staat het volgende:

Private Sub txtDatum_Change()
End Sub

txtDatum.Text = Format(Now, "dd/mm/yy")

Opslaan van datum gaat prima alleen hoe krijg ik de juiste weergave, netzoals in het formulier?
Er zijn meerdere mogelijkheden maar het simpelste is om een "m" toe te voegen, waardoor je datumnotitie "09-apr-08" wordt.
Dus:
Code:
txtDatum.Text = Format(Now, "dd/mmm/yy")

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan