• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

jaar en weeknummer doorlopend maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter MCF
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MCF

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2014
ik ben zojuist zeer goed en zeer snel geholpen met een formule om aan de hand van de datum een jaar en weeknotatie in één cel te verkrijgen.

JAAR(A1)&TEKST(WEEKNUMMER(A1;21);"-00")

nu wil ik graag dat deze waarde automatisch doorloopt in de cel hiernaast waarin er elke cel een weeknummer bijkomt.
dus bijvoorbeeld: 2016-06 2016-07 2016-08 2016-09 etc.

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Bv
PHP:
=JAAR($B$6+(KOLOM()-5)*7)&TEKST(WEEKNUMMER($B$6+(KOLOM()-5)*7;21);"-00")

In E6 en doortrekken naar rechts.

Laatst bewerkt:
Hallo Plongske,

inderdaad werkt jou formule waarvoor dank.
echter wanneer ik deze helemaal doortrek dan trek je ook de weeknummers door tot oneindig ipv 52.

Formule van VenA werkt perfect

Laatst bewerkt:
Hallo Plongske en VenA,

hartelijk dank voor jullie hulp. inderdaad werkt de formule van VenA correct. Ik had niet goed gelezen door de formule in cel E6 te plaatsen in plaats van E5.
na de opmerking dat de formule wel perfect is kwam ik hierachter.

hartelijk dank voor jullie wederom snelle hulp.
ben echt onder de indruk van jullie kennis.

Je kan dit simpelweg met slepen met de vulgreep doen. Heb je helemaal geen formule voor nodig. Zet bijvoorbeeld 2016-06 in een cel en sleep met de vulgreep naar onderen of naar rechts (al naar gelang het een header of een gegeven moet zijn). Je "06" loopt dan vanzelf door naar 07, 08 enzovoorts....

correct Ginger, echter mijn startpunt was dat de startdatum bijvoorbeeld 02-02-2016 vertaald zou worden naar 2016-05
en dan vanuit hier door naar 2016-06 etc... echter na 2016-52 zou dan 2017-01 moeten komen. Dat is nu met de formule van VenA voor elkaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan