• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

jaar grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

erick.dijk

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Hoi,

Is er iemand die met mijn grafiek kan helpen,

Ik zet een voorbeeld bestand erbij.

Ik moet een grafiek hebben, die voor een periode van een jaar elke dag cijfers geeft, als ik nu de cijfers van bv 20 dagen geef, dan ziet de grafiek er groot en overzichtelijk uit, maar als ik dan ook een jaar selecteer en ook de bedragen voor een jaar (dus dan is de rest nog leeg omdat het jaar nog lang niet om is), dan krijg ik een hele kleine lijn te zien.

En dan is die grafiek erg overzichtelijk.

Is een beetje een moeilijk verhaal, maar met dat bestandje wordt wel alles duidelijk.

vr gr Erick.

Bijlagen

Erick,

ik zie aan je vragen dat je regelmatig met grafieken bezig bent.
Kijk eens op deze link.

Hier vind je ongetwijfeld nuttige informatie over o.a. dynamische grafieken met voorbeelden.

zie hier

Maak aub niet te snel een nieuwe thread aan Erick. Je had gewoon in de vorige thread kunnen verder gaan door een antwoord te posten.

Wigi zei:
zie hier

Maak aub niet te snel een nieuwe thread aan Erick. Je had gewoon in de vorige thread kunnen verder gaan door een antwoord te posten.

Ja klopt Wigi, sorry hiervoor.

dus jouw grafiek update hem dus elke keer als ik weer nieuwe cijfers invoer, als ik het goed begrijp?

gr erick.

Het zit zo Erick

Je kunt zelf de schaal kiezen. Bv. 1 maand interval tussen de waarden. Als je dus alle getallen van een jaar ingevuld hebt ga je mooi 12 waarden krijgen, 1 voor elke maand. Zit je echter maar 3 weken ver, dan komt er niets op de as te staan. Je zal dus van tijd tot tijd, manueel, de schaal moeten aanpassen. Ik denk toch dat dat niet onoverkomelijk is...

Wigi

Wigi zei:
Het zit zo Erick

Je kunt zelf de schaal kiezen. Bv. 1 maand interval tussen de waarden. Als je dus alle getallen van een jaar ingevuld hebt ga je mooi 12 waarden krijgen, 1 voor elke maand. Zit je echter maar 3 weken ver, dan komt er niets op de as te staan. Je zal dus van tijd tot tijd, manueel, de schaal moeten aanpassen. Ik denk toch dat dat niet onoverkomelijk is...

Wigi

Oke, iig bedankt zover.

gr Erick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan