Hey,
Ik wil weten hoeveel een bepaald jaar voor komt.
Daar heb ik nu al een oplossing voor om 'Somproduct' te gebruiken.
Echter heb ik soms ook woorden in de kolom staan die 'Geannuleerd' of "Niks" hebben staan.
Die tel ik weer door 'Aantal.Als' te gebruiken.
Nu heb ik met beide functies al het resultaat dat ik wil hebben.
Ik vroeg mij alleen af of ik met de Functie aantal. Als ook jaren kan tellen.
Nu gebruik ik bijvoorbeeld =SOMPRODUCT(($B$2:$B$201>=DATUMWAARDE("1-1-2008"))*($B$2:$B$201<=DATUMWAARDE("31-12-2008")))
En ik zou ook wel iets als =AANTAL.ALS($B$2:$B$201; "2008") willen gebruiken. Dat is wel sneller te typen.
Het lukt mij echter niet om zoiets werktend te krijgen.
Moet ik voor in de toekomst 'Somproduct' gewoon gebruiken voor getallen en datums en 'Aantal.Als' voor woorden of is er een manier om alles te doen met 'Aantal.Als'
Het is dus meer iets waar ik naar nieuwsgierig ben dan dat het echt een probleem voor mij is.
Bekijk bijlage Datums tellen HElpmij.xlsx
Groetjes,
Covux
Ik wil weten hoeveel een bepaald jaar voor komt.
Daar heb ik nu al een oplossing voor om 'Somproduct' te gebruiken.
Echter heb ik soms ook woorden in de kolom staan die 'Geannuleerd' of "Niks" hebben staan.
Die tel ik weer door 'Aantal.Als' te gebruiken.
Nu heb ik met beide functies al het resultaat dat ik wil hebben.
Ik vroeg mij alleen af of ik met de Functie aantal. Als ook jaren kan tellen.
Nu gebruik ik bijvoorbeeld =SOMPRODUCT(($B$2:$B$201>=DATUMWAARDE("1-1-2008"))*($B$2:$B$201<=DATUMWAARDE("31-12-2008")))
En ik zou ook wel iets als =AANTAL.ALS($B$2:$B$201; "2008") willen gebruiken. Dat is wel sneller te typen.
Het lukt mij echter niet om zoiets werktend te krijgen.
Moet ik voor in de toekomst 'Somproduct' gewoon gebruiken voor getallen en datums en 'Aantal.Als' voor woorden of is er een manier om alles te doen met 'Aantal.Als'
Het is dus meer iets waar ik naar nieuwsgierig ben dan dat het echt een probleem voor mij is.
Bekijk bijlage Datums tellen HElpmij.xlsx
Groetjes,
Covux