• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Jaarkalender in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

MVANDEVORST

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2006
In de Nieuwsbrief van Helpmij.nl van februari 2011 wordt opnieuw aandacht gevraagd voor de jaarkalender in Excel voor het jaar 2011 door auteur CorVerm.
Na het dowloaden van de kalender is het openen ervan voor mij een probleem.
Ik krijg vele hekjes te zien, wellicht omdat de kolommen te smal zijn uitgelijnd.
Ik weet niet hoe de kolommen naar de juiste breedte te slepen.
Verder verschijnt er ook een scherm in beeld over macro's.
Deze zijn bij mij normaal op "Hoog" ingeschakeld, dus ik zou zeggen dan moet het toch goed zijn.
Ik snap er als leek niet veel van.
Met dank voor een advies terzake.
Groetjes,
Vorsje.

Hallo

Zet die "hoog" op "gemiddeld" in <extra>, <macro's>beveiliging macro's<gemiddeld.

mvg Peter

Een kolom kan je verbreden door op het streepje tussen de kolommen te gaan staan, de linkermuisknop ingedrukt houden en op de juiste breedte zetten.
Andere mogelijkheid is dubbelklikken op hetzelfde streepje, dat zet de kolom op de breedte van de breedste cel
Er zijn nog meer mogelijkheden maar dit zijn de makkelijkste.

Als je macrobeveiliging op hoog staat dan worden je macro's uitgeschakeld. Bij Extra, Macro's, Beveiliging het niveau naar gemiddeld zetten en Excel opnieuw starten

Ron

Laatst bewerkt:
Jaarkalender in Excel.

Ik ben leek, zoals je al wel had begrepen.
Moet ik dat voor iedere kolom afzonderlijk herhalen?
De maandnamen komen ook niet in beeld.
Misschien toch nog enige ondersteuning s.v.p.
Alvast bedankt.
Groet,
Vorsje.

Misschien toch nog enige ondersteuning s.v.p.
.
Vorsje,

Begin eens te melden welke Excel-versie je gebruikt. Deze is gemaakt in 2010 en dat is misschien een deel van het probleem.

Verder was ik zo aardig om de kolom- en rijkoppen te verbergen, dus als je die zichtbaar maakt, zie je wat je kunt verbreden.

Lees ook dit draadje eens door

Laatst bewerkt:
Zeer bedankt voor je interessante informatie.
Dat vind ik nog mooier dan de eventuele beantwoording van mijn vraagstelling omtrent het openen van de jaarkalender in Excel door auteur Corverm.
Ik heb het idee dat mijn Excel versie 2003 er debet aan is dat de opening van de kalender niet naar behoren werkt. Maar ja, versie 2010 kost een heleboel geld.
Nogmaals dank.
Groet,
Vorsje.

Ik heb het idee dat mijn Excel versie 2003 er debet aan is dat de opening van de kalender niet naar behoren werkt. .
Vorsje,

In die verwijzing zie dat de vraagsteller ook met 2003 werkt en hem volledig heeft aangepast.

@1955Gerard Vraag verwijderd. Graag een eigen vraag maken. Het is niet toegestaan in iemand anders zijn vraag jouw probleem te plaatsen. Dit is onoverzichtelijk voor de helpers maar vooral voor de topicstarter. Bovendien reageer je in een topic van meer dan drie maanden oud.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan