• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

jaarplanner verschillende codes

• Onderwerp starter Onderwerp starter KiPi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KiPi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2020
Hallo iedereen,

Eerst iedereen een gezond spetterend zorgeloos 2020 voor al jullie dierbare en geliefden.

Dan nu de reden voor mijn aanmelden hier. :)

ik heb mij een jaarplanner aangemaakt waarin verschillende codes voorkomen.
( bijlage maakt wel veel duidelijk)

Vraag is nu hoe ik in het overzicht de totalen per maand kan plaatsen met de optiek dat er codes zijn die per 08:00 standaard zijn maar ook een 4 tal die variabel kunnen zijn per 15minuten.

Er is al een deel opgemaakt, nu ja deel is volledig opgemaakt alleen niet geoptimaliseerd, maar geraak er niet aan uit welke formule ik moet gebruiken om te gaan zien in de jaarplanner het aantal van een bepaalde codes er zijn en deze omzetten in tijd.

Alvast mijn dank voor jullie raad en advies.

Mvg

K.P.

P.S. als jullie verbeteringen zien in het bestand laat dit dan weten of pas deze gerust toe hoor.

Bijlagen

Zoals velen maak je de fout door vanuit een opgemaakte sheet te werken. Zet alle gegevens in een gestructureerde tabel. Je krijgt dan iets van Datum-Dienst-Uursoort-Uren.
Uit de datum kan je het weeknummer de maand en het kwartaal halen en daar kan je dan weer rapportages van maken.

Beste VenA,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb geopteerd om in verschillende sheets te werken omsille van structuur jaarplanner.
Als je het Overzicht en de Jaarplanner in één sheet plaats bekom je een niet zo fraai zicht op of de Jaarplanner of het overzicht.
En laten we eerlijk zijn het is fijner te kijken op een leuk ogende sheet dan een sheet waar je of grote tekens of te kleine tekens krijgt.
Nu het kan ook zijn dat ik dit verkeerd zie hoor graag advies / raad / hulp dan.

Ik kijk uit naar uw / jullie antwoord / reactie.

Mvg

K.P.

Mooi is niet altijd praktisch. Met een gestructureerde opzet ben je flexibeler en kan je alsnog 'mooie' overzichten maken. (zie de tabjes 'Database', 'Rooster' en 'Overzicht')

Bijlagen

Beste VenA,

Ik begrijp wel wat je bedoeld alleen is de opstelling van U niet zo overzichtelijk als de planning die ik voor ogen had, en zeker niet verkeerd bedoeld hoor.

ik heb ondertussen al wat zitten verder brokkelen en komt al fijn in de juiste richting.

Alleen kom ik er niet uit met de uren. Ttz, de uren die niet automatisch 8uur zijn ( remember OU RO ADV, ...)
Alsook wanneer er meer dan 08uur is gepresteerd dat deze worden afgrond naar 8 en het verschil bij overuren wordt geplaatst.
Of omgekeerd wanneer er niet genoeg uren zijn gepresteerd hij deze automatisch aanvult met recup overuren.
Nu de laatste twee lijnen zijn toekomst muziek. Zou het al super vinden dat ik een oplossing voorgeschoteld krijg voor de optelling van de uren in de juiste code.

Alvast mijn dank.

Mvg
K.P.

Een opmaak kan je in elke vorm gieten. Verder houdt hier mijn hulp op. Het bestand is al 25x bekeken en het draadje ruim 300x. Het zal vast met formules mogelijk zijn maar dan moet je maar wachten op iemand die er zin in heeft om het voor je te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan