• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Jaarplanning maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stee1985

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 nov 2018
Hallo,

Ik wil graag een bestand maken waar ik op 1 blad datums in kan vullen, elke datum die ik invul zou dan een nieuw werkblad moeten maken. Ik heb een hele oude code gevonden maar deze werkt niet echt prettig krijg hele tijd foutmeldingen.
Dan zou ik op een ander werkblad een sjabloon willen maken wat op elk werkblad wat word gemaakt word weergegeven, maar als ik wat wijzig in dit sjabloon dit wel gelijk word meegenomen.
Het gaat hier om een dagplanning waar elke dag een nieuw werkblad krijgt, als er wisseling zijn in in te zetten personeel wat regelmatig gebeurt wil ik graag makkelijk het sjabloon aan kunnen passen.... Is dit redelijk makkelijk te realiseren?
Heb voorbeeld van onze huidige planning erbij gedaan. uiteraard alles aangepast i.v.m. persoons gegevens

Dank!
Bekijk bijlage 2018 Dagplanning-Voorbeeld.xlsx

Code:
Sub NieuwBlad()
    Dim sDatum As String, s, dDatum As Date, sNaam As String, sh As Worksheet
    datum = InputBox("wat is je nieuwe datum" & vbLf & "formaat is dd-mm-jj", , Format(Date, "dd-mm-yy"))    'datum voor je nieuwe werkblad
    s = Split(datum, "-")
    dDatum = DateSerial(s(2), s(1), s(0))                            'omzetten naar een datum
    sNaam = Format(dDatum, "ddd dd-mm-yyyy")                         'naam voor nieuwe blad
    On Error Resume Next                                             'doorgaan bij fout
    Set sh = Sheets(sNaam)                                           'kijk of er al zo'n blad is
    If sh Is Nothing Then                                            'bestaat nog niet
        Sheets("vr 21-9-2018").Copy After:=Sheets(Sheets.Count)      'je sjabloonblad kopieren naar achteraan
        With Sheets(Sheets.Count)
            .Name = sNaam                            'nieuw blad naar je datum noemen
            .Range("B3").Value = dDatum
            .Range("E3").Value = Format(dDatum, "dddd")
            End With
    Else
        MsgBox "werkblad " & sNaam & " bestaat al", vbCritical
    End If
End Sub

Hoe ga je er aan het eind van de week/maand er weer informatie van maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan