Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over het via access rapport opstellen van de boekhoudkundige jaarrekening.
Als uitgangspunt heb ik de kolommenbalans in een access database.
De grootboekrekeningen heb ik via een veld allemaal een codering gegeven.
Nu wil ik voor de jaarrekening de grootboekrekeningen(records) met de zelfde codering totaliseren.
Stel er zijn 3 records met de codering MVA, dan wil ik die in het rapport totaliseren.
Maar vlak daaronder wil ik de records met de codering IMVA totaliseren en weergeven.
Hoe krijg ik dat voor elkaar in een rapport?
Ik weet wel hoe je een rapport op basis van een tabel of query moet maken, maar dan komen gewoon alle records onder elkaar te staan in de details ruimte van het rapport.
Moet ik dan gebruik maken van suprapporten?
Wie wil mij even op weg helpen, of heeft een voorbeeldje waarop ik kan zien hoe ik het moet aanpakken.
b.v.b dank voor de info
Ik heb een vraag over het via access rapport opstellen van de boekhoudkundige jaarrekening.
Als uitgangspunt heb ik de kolommenbalans in een access database.
De grootboekrekeningen heb ik via een veld allemaal een codering gegeven.
Nu wil ik voor de jaarrekening de grootboekrekeningen(records) met de zelfde codering totaliseren.
Stel er zijn 3 records met de codering MVA, dan wil ik die in het rapport totaliseren.
Maar vlak daaronder wil ik de records met de codering IMVA totaliseren en weergeven.
Hoe krijg ik dat voor elkaar in een rapport?
Ik weet wel hoe je een rapport op basis van een tabel of query moet maken, maar dan komen gewoon alle records onder elkaar te staan in de details ruimte van het rapport.
Moet ik dan gebruik maken van suprapporten?
Wie wil mij even op weg helpen, of heeft een voorbeeldje waarop ik kan zien hoe ik het moet aanpakken.
b.v.b dank voor de info