jaarrekening en rapport access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janzan

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2012
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het via access rapport opstellen van de boekhoudkundige jaarrekening.
Als uitgangspunt heb ik de kolommenbalans in een access database.
De grootboekrekeningen heb ik via een veld allemaal een codering gegeven.
Nu wil ik voor de jaarrekening de grootboekrekeningen(records) met de zelfde codering totaliseren.
Stel er zijn 3 records met de codering MVA, dan wil ik die in het rapport totaliseren.
Maar vlak daaronder wil ik de records met de codering IMVA totaliseren en weergeven.
Hoe krijg ik dat voor elkaar in een rapport?
Ik weet wel hoe je een rapport op basis van een tabel of query moet maken, maar dan komen gewoon alle records onder elkaar te staan in de details ruimte van het rapport.
Moet ik dan gebruik maken van suprapporten?

Wie wil mij even op weg helpen, of heeft een voorbeeldje waarop ik kan zien hoe ik het moet aanpakken.

b.v.b dank voor de info

In een rapport kun je groeperingen aanbrengen. Per groep kun je een Kop- en/of voettekst toevoegen. In die voetteksten kun je dan met de formule =SOM([Veld]) een subgroep totaliseren. Je kunt dezelfde formule ook gebruiken in de Rapportvoettekst, en dan geeft hij het totaal van alle waarden.

Bedankt voor de info.

Groeperen dus....en is het dan ook mogelijk bepaalde groepen weer bij elkaar op te tellen?
Dus in de groep voettekst een veld met een formule die bepaalde groep totalen weer bij elkaar optelt.?

b.v.b dank voor de info

Nee, tenzij je ofwel gaat programmeren, ofwel daar weer aparte groepen voor maakt. In het laatste geval moeten de groepen wel een gezamenlijke overeenkomde factor hebben waarop je de groep bepaalt. Groeperen doe je dus op logische waarden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan