• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Jaartal wordt als yyyy weergegeven in plaats van cijfers (excel 2003)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harry1957

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2012
Hoi deskundigen onder ons,

Ik zit met een enorm probleem, binnen het bedrijf waar ik werk (meerdere vestigingen) heb ik een HR Instroom formulier ontwikkeld met daarin op tab 1 (Inschrijfformulier) een aantal velden, die ik ophaal in tab 2 op de onderstaande wijze.

=TEKST.SAMENVOEGEN(Inschrijfformulier!E15;" ";Inschrijfformulier!E13;" ";Inschrijfformulier!E11;"";", geboren op";" ";TEKST(Inschrijfformulier!E23;"[$-413]d mmmm yyyy");", met als adres:";" ";Inschrijfformulier!L11;", ";Inschrijfformulier!L13;", hierna te noemen 'Werknemer';")

Resultaat is bijvoorbeeld het volgende:

J. Jansen, geboren op 1 januari 1985, met als adres: Plein 2013, 6800 AA Arnhem, hierna te noemen 'Werknemer';

Nu krijg ik op mijn locatie de datum perfect voor elkaar (in dit geval is het jaartal 1985). Bij mijn collega's op andere vestigingen (verbonden via een windows terminalserver) krijgen ze het jaartal te zien als yyyy. Ondanks alle pogingen om o.a. de hardware te wijzigen (Toetsenbord, taal, landinstellingen) en op diverse wijze de veldinstellingen te wijzigen (landcode, eigenschappen op diverse wijze) is het mij niet gelukt om dit probleem te verhelpen.

Is er iemand die dit ook al eens heeft meegemaakt - of opgelost en zo ja wat was dan de oplossing? :shocked:

Ik hoor graag.
Groets, Harry

Vervang yyyy eens door jjjj en kijk wat er dan gebeurt.

(Geen idee of dit gaat werken, maar dat komt snel bij me op)

Getest met jjjj en dan doet hij het bij mij. met YYYY krijg ik ook de YYYY in beeld.
Heb je zelf een Engelse excel versie en de andere een Nederlandse?

Niels

Getest met jjjj en dan doet hij het bij mij. met YYYY krijg ik ook de YYYY in beeld.
Heb je zelf een Engelse excel versie en de andere een Nederlandse?

Niels

Ik heb Excel 2003 NL (vanuit pro versie), Windows XP NL en alles op taalcode NL, toetsenbord US. Maar reageert bij mij niet op de jjjj.

kan niet de hele formule testen maar zoiets?

Code:
=TEKST.SAMENVOEGEN(Inschrijfformulier!E15;" ";Inschrijfformulier!E13;" ";Inschrijfformulier!E11;"";", geboren op";" ";TEKST(Inschrijfformulier!E23;"[$-413]d mmmm ");jaar(Inschrijfformulier!E23);", met als adres:";" ";Inschrijfformulier!L11;", ";Inschrijfformulier!L13;", hierna te noemen 'Werknemer';")

Niels

kan niet de hele formule testen maar zoiets?

Code:
=TEKST.SAMENVOEGEN(Inschrijfformulier!E15;" ";Inschrijfformulier!E13;" ";Inschrijfformulier!E11;"";", geboren op";" ";TEKST(Inschrijfformulier!E23;"[$-413]d mmmm ");jaar(Inschrijfformulier!E23);", met als adres:";" ";Inschrijfformulier!L11;", ";Inschrijfformulier!L13;", hierna te noemen 'Werknemer';")

Niels

Wow, die ga ik eens uitproberen. Duurt even voordat er reactie komt, immers moet op locatie getest worden. Alvast bedankt Niels. :thumb:

Ik lees het wel.
Dit houdt trouwens niet in dat je probleem is opgelost, de formule werkt er omheen.

Niels

Probeer het eerst eens simpel. Zet in A1 een datum en in B1 =tekst(a1;"dd-mm-jj")

Ik lees het wel.
Dit houdt trouwens niet in dat je probleem is opgelost, de formule werkt er omheen.

Niels

Nou beste Niels, ik dank je hartelijk voor de oplossing, want alhoewel het eigenlijke probleem nog bestaat is dit toch voor de werking op deze wijze mooi opgelost. Ik zal aan onze afdeling ICT nog eens duidelijk doorgeven dat het een IT probleem zal zijn.

Ik heb Excel 2003 NL (vanuit pro versie), Windows XP NL en alles op taalcode NL, toetsenbord US.

En wat hebben je collega's?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan