jack-tulp kabeltje werkt niet goed / ingang lijkt defect

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels07

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2010
Goedenavond!

Ik heb mijn PC verbonden naar een versterker ivm geluid over goeie boxen. Onlangs bleef ik haken aan het kabeltje waardoor de aansluiting niet goed werkt. Ik heb meerdere kabels ingeplugd; ook bv die van de koptelefooon. Met veel pijn en moeite krijg ik nu geluid over 1 box, of oorschelp. Ik vermoed dat het contact niet meer goed werkt. Weet iemand de oplossing? is het contact/ingang makkelijk te repareren, door bijvoorbeeld kast te openen en goed vast te zetten? of moet ik e.e.a. zien te vervangen?

Hoor het graag!

Gr, Niels

Het kan goed zijn dat het contact in de kast los zit/kapot is. Gaat het om de aansluiting aan de voor- of achterkant? De geluidskaart zit aan de achterkant, als die stuk is heb je een nieuwe geluidskaart nodig. Aan de voorkant zit alleen een doorverbinding met de geluidskaart, in dat geval heb je een nieuwe frontaansluiting nodig.. Is de PC zelfgebouwd of van een merk, welk merk/type dan?

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de aansluiting in je versterker de boosdoener is...
je hebt het over jack-tulp stekkers...Probeer in elk geval eens om de tulpjes weer goed strak te krijgen met een kleine tang
Als in de versterker iets los is geraakt kun je proberen om die open te maken en te kijken of er een (deel)kabel los zit.

sxxs

De verbinding naar de versterker is goed, weet ik toevallig.
@vandahl: de PC is zelf gebouwd en het betreft de frontaansluiting. Enig idee of het uitmaakt wat voor frontaansluiting ik plaats en zijn die makkelijk los te verkrijgen?

Heb je de achter aansluiting al geprobeerd?
Kans dat je probleem dan opgelost is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan