Ginger
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 29 dec 2006
Helpers. nav een vraag was ik me gaan verdiepen in zogenaamde jagged array's (= geneste array's). In de bijlage zie je de opzet van 8 kolommen met elk een ongelijke hoeveelheid aan gegevens (in het echte document is het een veelvoud van blokken met gegevens waar doorheen gelust wordt). De vraag was om al deze gegevens van het blok in combinaties te zetten. Hierom bedacht ik dus om te gaan werken met jagged array's. Nu loop ik tegen het vervelende ding aan dat het kan dat een kolom slechts 1 gegeven bevat. Hierdoor wordt bij het aanmaken van de jagged array dat element van de "hoofd array" geen array type maar een string type.
Bij het samen voegen als string....
...loopt het dus spaak (runtime error 13; type mismatch) bij het eerste element (arr(1)(i1, 1))omdat dat geen array is.
[DE VRAAG:] HOE kan ik er nog voor zorgen dat elk element van de hoofdarray een array is? Ook al bevat deze dus maar slechts 1 element?
Het weglaten van dat eerste element is geen optie omdat het nu bij de eerste is, maar kan bij elke kolom voor komen. En even voor de goede orde... Volgens mij moet dit op te lossen zijn met een collection of met een dictionary, maar da's in dit geval niet de vraag.
Bij het samen voegen als string....
Code:
OutputArr(x) = Join(Array(arr(1)(i1, 1), _
arr(2)(i2, 1), _
arr(3)(i3, 1), _
arr(4)(i4, 1), _
arr(5)(i5, 1), _
arr(6)(i6, 1), _
arr(7)(i7, 1), _
arr(8)(i8, 1)), ";")
[DE VRAAG:] HOE kan ik er nog voor zorgen dat elk element van de hoofdarray een array is? Ook al bevat deze dus maar slechts 1 element?
Het weglaten van dat eerste element is geen optie omdat het nu bij de eerste is, maar kan bij elke kolom voor komen. En even voor de goede orde... Volgens mij moet dit op te lossen zijn met een collection of met een dictionary, maar da's in dit geval niet de vraag.

Bijlagen
Laatst bewerkt: