Japans tekstbestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvsoest

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Hallo,

Een ogenschijnlijk normaal tekstbestand (; gescheiden en <enters> )wordt door Word XP als gecodeerd tekstbestand aangemerkt en dan wel als Japans.
Zie plaatje in bijlage .
Weet iemand wat hier aan de hand is?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik snap het niet helemaal. Als ik het bestand open (Office 2003) krijg ik eerst dat er data uit een database gehaald moet worden. Omdat ik die database niet heb, cancel ik en krijg ik een plaatje in een Word document te zien. Zou je misschien proberen iets duidelijker uit te leggen?

Hallo,

Ik zie dat stukken tekst weg zijn gevallen. Dus maar opnieuw.

Maar je kunt het toch gewoon op 'Windows (standaard)' zetten?

Nee,

want het moet deel uitmaken van een geautomatiseerd proces. Het heeft ook altijd gewerkt. Ik vind vooral dat japanse zo raar!!!

Hai Jan, :D

Staat bij jou bij Extra/Algemeen/Conversie bij openen aan?

Open dat tekstbestand eens via bestand/openen...krijg je dan ook de conversie wizard??

See Yah! :thumb:

Hai Joost,

Dat heb ik wel even voor de test aangezet maar dan blijkt dat Word XP toch niet goed omgaat met het tekstbestand als samenvoegbestand. Op één of andere manier worden ";"'s niet goed herkend en worden velden daardoor als één string beschouwd, ja en dan wordt van het samenvoegen natuurlijk niets meer.

Ik zit voornamelijk met de vraag waarom het tekstbestand in 1e instantie als Japans aangemerkt wordt. Als ik dat weet, weet ik misschien ook de oplossing. Iets met characterset? Het bestand wordt gemaakt door een een grote dos-applicatie. Misschien is er op die ps's iets mis.

Hai Jan, :D

Ik ben bang dat ik het antwoord op deze vraag niet weet!

Ik heb zelf totaal geen problemen met een semicolon als data separator.

Heb net eventjes getest in XP en 2003 geen punt!

Wellicht kun je de inhoud van dit tekstbestand eens knippen en plakken in een nieuw tekstbestand. (met dezelfde naam om te testen of dat goed gaat)

Of wellicht een keer het databestand opnieuw aan het document koppelen.

Succes! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan