.jar bestanden verkeerd gekoppeld/Java 7 installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creator1

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Gisteren had ik een probleem met Java 7, toen ik de 64 bits versie ervan wilde installeren: Ik speel Minecraft, een spel dat met Java bestanden (.jar) werkt. Het is een zwaar spel, en sinds ik sinds gisteren een 64bits PC heb, dacht ik: ik installeer die 64bits Java 7 (ik had daarvoor Java 6 32bits, heeft altijd prima gewerkt). Ik installeer dus Jre 7, maar sindsdien kan ik de .jar bestanden niet meer openen door er dubbel op te klikken. Dit kon al niet bij alle bestanden, maar bij de bestanden waarbij dat wel kon, werkt het nu ook niet meer. Ten einde raad had ik alle Java 7 dingen er maar weer afgegooid, om alleen de aanbevolen versie die op de Java site stond te downloaden (Java 7 64bit, en 32bit voor mijn 32bit browser). Dat werkt ook niet. ik had ook wat geklooid met het koppelen van de bestanden, en daarom, denk ik, waren de bestanden toen ik Java 6 weer installeerde niet meer gekoppeld aan Java. Ik had geprobeerd ze aan een of ander Java ding te koppelen, maar toen klikte ik per ongeluk op Adobe Reader. De .jar bestanden zijn nu dus dááraan gekoppeld.
Mijn vraag: Hoe installeer ik Java 7 en zorg ik ervoor dat ik de .jar bestanden weer aan Java koppel, en wel zo dat ik ze met dubbelklikken kan openen zonder de een of andere foutmelding te krijgen?

probeer rechterklik -> openen met -> java selecteren (je kan vervolgens een vinkje selecteren met 'altijd hiermee openenen' of iets dergelijks)

anders alle java eraf gooien (configuratiescherm -> programma's en onderdelen/software) en opnieuw installeren.

Misschien dat je het JDK (Java Development Kit) nodig hebt maar volgens mij heb je genoeg aan JRE om Minecraft te runnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan