• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Jaren, maanden en dagen lukken, maar de weken niet in Datumverschil

Status
Niet open voor verdere reacties.

trainers

Verenigingslid
Lid geworden
8 feb 2012
Office versie
MS 365
Hoi allen,

Ik zit te puzzelen.

Jaren, maanden en dagen lukken, maar de weken niet.

2 vragen:
- weken vanaf vandaag naar toekomst (Mies)
- maar nu: hoe bereken ik het aantal weken tot de geboortre van mijn klein (zoon/dochter?) Teun.

Zie bijlage.

Dank voor het meedenken en fijne kerstdagen gewenst.
Trainers

Bijlagen

Zou dit werken?
Code:
=DATUMVERSCHIL(B4;VANDAAG();[COLOR=#0000ff]"d")/7[/COLOR]&" weken"

Dank voor je idee. het datumverschil is precies 2 weken. Als ik nu de startdatum 1 dag vervroeg is de uitkomst 2,14285714285714 weken.
Dat zijn dan 2 weken en 1 dag. Ga eens puzzelen om die 0,14285714285714 om te zetten naar 1 dag.

Groeten,
Trainers

Voor datum in de toekomst zal je er iets aan toe moeten voegen:
bv:
Code:
=INTEGER(ALS(B6>VANDAAG();DATUMVERSCHIL(VANDAAG();B6;"d");(DATUMVERSCHIL(B6;VANDAAG();"d")))/7) & " week(en)"

Dank je Cobbe.

Die integer kan ik mooi gebruiken in de formule die HSV aanreikte. Ga weer verder stoeien.
Wordt echter wel morgen. Gelukkige kerstavond!

0,14285714285714 * 7 = 1

Is logisch uiteraard omdat het 1/7 week is ;)

Vul de formule aan met 'Rest(....;7)'

Allen,

Dank voor het meedenken en de suggesties (ook Edmoor met zijn kwinkslag):thumb:.

HSV: delen door 7
Bij hele weken gaat dit goed, anders krijg je een uikomst als 2,14285714285714 weken. Ben hiermee verder gaan stoeien en HSV kwam met de aanvulling rest.
Code:
=(REST(DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"d");7)&" wk")
werkt prima.

Cobbe: jouw integer triggerde mij en heb ik verder uitgewerkt.
De formule van Cobbe werkt perfect voor de toekomst.
Met 02/07/2018 als datum geeft zijn formule
Code:
=INTEGER(ALS(A1>VANDAAG();DATUMVERSCHIL(VANDAAG();A1;"d");(DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"d")))/7) & " wk"
keurig 27 wk.
Is voor mij als toekomstig Opa exact genoeg :).

Resultaat:
Met 15/08/1983 als datum geeft de formule
Code:
=DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"y")&" jr en "&DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"ym")&" mnd en "&INTEGER(DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"md")/7)& " wk en "& AFRONDEN((DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"md")/7-INTEGER(DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"md")/7))/0,142857142857143;0) & " dg"
34 jr en 4 mnd en 1 wk en 3 dg

(als je de formule morgen test is het + 1 dag:d)

Allen een gelukkig 2018 gewenst.

Groeten,
Trainers

Ik bedoelde het zo.
Code:
=INTEGER(ALS(B6>VANDAAG();DATUMVERSCHIL(VANDAAG();B6;"d");(DATUMVERSCHIL(B6;VANDAAG();"d")))/7) & " week en "&REST(ALS(B6>VANDAAG();DATUMVERSCHIL(VANDAAG();B6;"d");(DATUMVERSCHIL(B6;VANDAAG();"d")));7) & " dagen"

:thumb:
Helemaal super, dank je wel.

Groeten,
Trainers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan