• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

jaren uitrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

biettie

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2009
Volgende vraagstuk:
Op het werkblad 'jubilarissen' ben ik al zover dat de nummers en namen worden overgenomen van het werkblad 'Herhalers'. Nu wil ik dat de aantal jaren dat ze hun diploma hebben, automatisch wordt berekend aan de hand van de huidige datum en de examendatum. Probleem is echter dat de waarden uit het werkblad 'Herhalers' middels VB wordt bijgewerkt. De waarde in de kolom 'jaren' (werkblad 'jubilarissen') moet dus worden gekoppeld aan de persoon zelf.
Hopelijk ben ik een beetje duidelijk...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Danny, bedankt voor de moeite! Het werkt nu wel, echter kloppen mijn vb-codes nu niet meer ivm de extra kolom die er tussen zit. Het formulier zet de waarden nu in de verkeerde rij en werkt niet meer naar behoren.

Een stuk beter, Danny! Blijft er nog een klein probleempje over; als ik via het formulier een persoon verwijder uit de lijst, krijg ik een foutmelding op het werkblad 'jubilarissen' op de plaats waar deze gegevens stonden. (#VERW!)

Beste biettie ;)

Heb op tabblad Jubilarissen in kolom C een extra formule geplaatst.
Heb code aangepast in VBA editor.
Heb dit eraan toegevoegd:

Code:
    For Each c In Sheets("Jubilarissen").[C8:C83]
    If c = 1 Then
    c.Rows.EntireRow.Delete
    End If
    Next

Groetjes Danny.:thumb:

Bijlagen

Dat is 'em, Danny!
Dank je wel voor al je moeite!:thumb:

Danny, nog een vraag; als ik nu meerdere mensen met dezelfde achternaam heb, kan ik alleen de bovenste via het userform wijzigen. Enig idee hoe ik dit moet oplossen?
(Let niet op de gewijzigde gebruikersnaam. Ivm de geresette wachtwoorden en een gedumpt emailadres kon ik het ww niet meer veranderen.....)

Beste Sophie90

Ik zou zeggen, zet er een 1tje of een 2tje achter zodat je een onderscheidt kan maken.

Groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan