Java 2D Game Boek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Royy212

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2011
Hey,

Een tijd geleden had ik een Java boek voor beginners aangeschaft en ik heb dit boek bijna uitgelezen.
Om meer ervaring op te doen wou ik graag een ander boek kopen waarin ik leer om simpele Java 2D games te maken.
Het maakt niet uit of het boek in het Nederlands of Engels is geschreven, zolang het maar de beginselen uitlegt voor het maken van 2D games.

Extra vraag: Met het maken van 2D games voor de pc, leer ik dan ook hoe ik Android Apps ongeveer moet maken? Of is dit totaal anders.

Mvg,
Roy

Al gezocht in de bibliotheek? Ik weet wel dat ze daar een mooie collectie aan programmerings boeken hebben
die nog best wel interessant zijn. Het zal me niet verbasen dat ze ook een boek hebben over (java) 2d
programmeren.

2D games voor de pc en android apps zijn twee heel verschillende zaken. Natuurlijk kan je de technieken die je bij het maken van 2d games gebruikt ook gebruiken als je een game voor android ontwikkelt. Echter is het maken van android apps wel heel anders dan een java programma maken. Als je een goede basis java hebt en je wilt graag android apps maken, kan ik je: Beginning Android Games aanraden. Ik heb dit boek ook en vond het heel erg interessant. Ik moet wel toegeven dat ik al flink wat java had programmeert en een basis in android had voordat ik aan dit boek begon. Je zou eens kunnen kijken naar de java game tutorials op www.thenewboston.org hij legt de basis van het maken van 2d games voor desktop uit.

Link naar boek: http://www.amazon.com/Beginning-Android-Games-Mario-Zechner/dp/1430246774
Link naar the new boston tutorials: thenewboston.org/tutorials.php voor jou zullen de volgende tutorials handig zijn:
Java - Intermediate (59 Videos)
Java - Game Development (36 Videos)
Java - Game Development with Slick (12 Videos)
Android Development (200 Videos)

Van de android tutorials zou ik sowieso de basis meepakken. Daarna ben je wel klaar om aan het boek te beginnen :)
Groet,
Newbi

Laatst bewerkt:
Oke bedankt voor jullie reacties allemaal, ik weet voorlopig genoeg en zal wel een tijdje zoet zijn :).

Edit: Ik keek net even snel op http://courses.coreservlets.com/Cour...ing-Basics.pdf en het ziet ernaar uit dat ik ook XML moet kennen voordat ik een Android App kan maken, dat neem ik teminste aan?

Laatst bewerkt:
Je hoeft niet per se XML te kennen. In Eclipse (en waarschijnlijk ook in andere IDE's) kan je zonder dat je XML hoeft te kennen de benodigde XML-bestanden maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan