Java applet connection with mysql

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjan96s

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
Hallo,

Ik ben een nieuwe java applet aan het maken. Die applet moet kunnen communiceren met een online database. Die database is een mysql database op een apache server.
Het is een gewone webserver. Ik kan dus geen extra extensies etc. installeren. Weet iemand hoe ik veilig een database kan benaderen met java?

Nee, het is niet mogelijk om dit met php te doen. Want tijdens de het draaien van de applet moet er data verzonden of opgehaald worden.
Dit kan met javascript weet ik maar het moet ook zonder javascript werken.

Weet iemand de oplossing?

Een applet is voor de gebruiker gewoon beschikbaar, dus daar zou ik zelf geen inloggegevens van een database in plaatsen. Je zou wel een webservice in bijvoorbeeld PHP kunnen ontwikkelen die het ophalen/zenden van data voor je regelt.

Bedankt voor je reactie.
Ik heb al meerdere applets gemaakt. Het is niet de bedoeling om er een login in te maken. Het moet een systeem zijn dat als de gebruiker op een java button klikt dat er data verzonden wordt naar mijn database.
Er moet ook weer data worden opgehaald.

Ik bedoelde met mijn post dan ook niet dat je in de applet een "inlog" moest maken, maar dat je om vanuit de applet verbinding te maken met de database wel deze gegevens zou moeten includen indien je geen gebruik maakt van een webservice. En verder kan een webservice zoals ik eerder al zei gewoon het versturen/ontvangen van de data verzorgen hoor.

Heb je een stukje code waarmee ik gewoon mijn eigen localhost(xampp) kan benaderen en iets kan drawStringen??

Nee, ik heb helaas geen stukje code klaarliggen welke meteen doet wat je zou willen. Maar zo moeilijk is het niet te implementeren. Je zou de gegevens bijvoorbeeld in het JSON formaat kunnen aanbieden. In PHP zou je hiervoor de methoden json_encode en json_decode kunnen gebruiken. In Java is hier zover ik weet geen standaard methode voor beschikbaar en zul je moeten uitwijken naar een library (of de data gewoon zelf parsen). Een voorbeeld van zo'n library is bijvoorbeeld Gson van Google.

Via Google is er zoekende op de bovenstaande keywords genoeg informatie vinden om tot een werkend geheel te komen. Mocht je er dan alsnog niet uitkomen dan kan je het hier altijd nog posten.

thx ga s kijken.
ik ben eigenlijk meer de php man. Java is ff nieuw :p
Misschien kan k idd iets met php en java combineren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan