Java applicatie werkt vanuit netbeans, maar niet van shell

Status
Niet open voor verdere reacties.

TokkeF

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mei 2006
Hallo,

Ik heb een klein grafisch programma geschreven in netbeans. Als ik daar het project run gaat alles zoals het zou moeten gaan. (zie afbeelding schermgoed.png), maar als ik met netbeans er een jar van maak en weze wil uitvoeren met :
java -jar "/home/tokke/JoowBon/dist/JoowBon.jar"

dan krijg ik een scherm zoals in schermslecht.png, op dit scherm is het onmogelijk om iets in te voeren.

Hoe kan ik dit oplossen ?

Alvast bedankt,

Tokke

Bijlagen

• schermgoed.png
    schermgoed.png
    6,1 KB · Weergaven: 36
  • schermslecht.png
    schermslecht.png
    13,8 KB · Weergaven: 33
TokkeF zei:
Hallo,

Ik heb een klein grafisch programma geschreven in netbeans. Als ik daar het project run gaat alles zoals het zou moeten gaan. (zie afbeelding schermgoed.png), maar als ik met netbeans er een jar van maak en weze wil uitvoeren met :
java -jar "/home/tokke/JoowBon/dist/JoowBon.jar"

dan krijg ik een scherm zoals in schermslecht.png, op dit scherm is het onmogelijk om iets in te voeren.

Hoe kan ik dit oplossen ?

Alvast bedankt,

Tokke

Misschien ondersteund die Java-Jar dat niet(of enkele onderdelen ervan)...wat wil zegge dat de dingen die niet ondersteund , worden weergegeven in hetgeen wat er het dichste bijligt wat het kan vinden...In jouw geval dus dat "slechte" scherm.
Meer kan ik je niet zeggen...

ik vermoed zelf dat je via Netbeans runnen enkele jars inlaadt. Run je het zonder netbeans dan mis je die jars en dus een gedeelte waar je code naar kan verwijzen

Voorbeeldje dit wordt er gestart wanneer ik iets in Jbuilder run
C:\Borland\JBuilder2005\jdk1.4\bin\javaw -classpath "F:\Jbuilder-projecten\teams\Teams\classes;C:\Borland\JBuilder2005\jdk1.4\jre\javaws\javaws.jar;C:\Borland\JBuilder2005\jdk1.4\jre\lib\charsets.jar;C:\Borland\JBuilder2005\jdk1.4\jre\lib\ext\dnsns.jar;C:\Borland\JBuilder2005\jdk1.4\jre\lib\ext\ldapsec.jar;C:\Borland\JBuilder2005\jdk1.4\jre\lib\ext\localedata.jar;C:\Borland\JBuilder2005\jdk1.4\jre\lib\ext\sunjce_provider.jar;C:\Borland\JBuilder2005\jdk1.4\jre\lib\im\indicim.jar;C:\Borland\JBuilder2005\jdk1.4\jre\lib\im\thaiim.jar;C:\Borland\JBuilder2005\jdk1.4\jre\lib\jce.jar;C:\Borland\JBuilder2005\jdk1.4\jre\lib\jsse.jar;C:\Borland\JBuilder2005\jdk1.4\jre\lib\plugin.jar;C:\Borland\JBuilder2005\jdk1.4\jre\lib\rt.jar;C:\Borland\JBuilder2005\jdk1.4\jre\lib\sunrsasign.jar;C:\Borland\JBuilder2005\jdk1.4\lib\dt.jar;C:\Borland\JBuilder2005\jdk1.4\lib\htmlconverter.jar;C:\Borland\JBuilder2005\jdk1.4\lib\tools.jar" teams.Main

Dit heeft te maken met de UI die default ingesteld staat in je classpath en die is en NetBEans dus anders. Je kan dit ook vanuit je programma regelen, dan kies je zelf de layout. Zo kun je bepalen welke GUI's beschikbaar zijn:

UIManager.LookAndFeelInfo[] info = UIManager.getInstalledLookAndFeels();
for (int i=0; i<info.length; i++) {
// Get the name of the look and feel that is suitable for display to the user
String humanReadableName = info.getName();

String className = info.getClassName();
// The className is used with UIManager.setLookAndFeel()
// See e867 Getting and Setting a Look and Feel
}

Krijg je niet een sloot(je) exceptions gepresenteerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan