.java .class files

Status
Niet open voor verdere reacties.

matrixclone

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
hey,

kan iemand een tutorial die een beetje te begrijpen valt schrijven hoe je van een .java file een .class file kan maken?
of kan iemand er gewoon zelf een .class file maken?

als iemand er zelf een .class file van kan maken moet je even de bijlage 'taxi lumb2edge.txt' veranderen in
'taxi lumb2edge.java'

ben namelijk volop bezig met leren hoe ik een javascript moet schrijven voor een automater voor runescape...

de java file kan ik zelf maken maar ik weet niet hoe je de .java file moet compilen(naar een .class file maken) :confused:

Bijlagen

ben namelijk volop bezig met leren hoe ik een javascript moet schrijven voor een automater voor runescape...
Java is iets heel anders dan javascript.. :rolleyes:

Wat je moet doen is even de JavaRuntimeEnvironment (geloof ik) downloaden van http://java.sun.com.
Dan moet je je omgangsvariabelen even aanpassen naar het pad waarin je die JRE hebt in geinstalleerd.

Aan de JRE heb je niet genoeg. Je moet de sdk hebben. Wanneer je omgevingsvariabelen dan goed staan kun je vanuit de dos/commando prompt het commando:
javac bestandsnaam.java
uitvoeren. Je java bestand wordt dan gecompileerd.

Geplaatst door brutus
Aan de JRE heb je niet genoeg. Je moet de sdk hebben. Wanneer je omgevingsvariabelen dan goed staan kun je vanuit de dos/commando prompt het commando:
javac bestandsnaam.java
uitvoeren. Je java bestand wordt dan gecompileerd.
Ik zat te twijfelen tussen de JRE en SDK.. maar dan is het dus de SDK :)

ik heb JRE 1.4.2_05.

maar wat zijn de omgangsvariabelen en hoe moet ik die veranderen?:confused:

en wat bedoel je met sdk?:confused:

JRE is de Java Runtime Environment.. hiermee kan je dus bijvoorbeeld de Java Applets bekijken.

De Java SDK is de Java Software Development Kit, hiermee maak (compileer) je Java programma's/applets.

De omgevingsvariabele die hier bedoeld wordt is je PATH, hierin zet je het pad naar de bin map waarin de compiler javac zit (die moet je na het installeren van de SDK dus even opzoeken). Denk er wel aan dat je dit pad toevoegt en de rest wel in je path laat staan.

Hierna kan je in een dos-box je java bestand compilen.

:)

[edit] Je kan trouwens ook zonder die omgevingsvariabele compilen, maar dan moet je het volledige pad voor het commando javac zetten, bijvoorbeeld c:/jdk1.4.2/bin/javac bestand.java
De path variabele kan je toevoegen bij je systeemeigenschappen > Geavanceerc > omgevingsvariabelen (voor win2k en winxp) [/edit]

Laatst bewerkt:
javac is bij mij het programma 'Compile.bat'
met dit pad 'C:\Colin's eigen Map\runescape automaters........dupers\STS201H\Scripts/compile.bat'
alleen nu ik dat weet wat moet ik dan in de systeemeigenschappen doen?

Met een batch file zal je het programma javac waarschijnlijk aanroepen.. dus in die batchfile moet het volledige pad naar javac staan.. of je moet het pad naar de bin map in je path hebben staan,

Er veranderd dus niet zoveel.

Is dit trouwens het enige java/class bestand dat je hebt? Want wat erin staat is maar een heel klein onderdeel, dat gaat nooit werken als losstaand iets.

als ik dus die compile.bat open dan krijg ik de melding 'javac word niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand'

en ja dat is alles wat in die file moet staan het is alleen maar een script voor een bot die van de ene stad naar de andere stad loopt :)

Dat komt dus doordat je omgevingsvariabele niet goed ingesteld staat.. dus als je dat nou eens doet..

Deze code zal los nooit kunnen draaien omdat er andere classes oid aangeroepen wordt, dus er bestaan al andere classes?

En dan als laatste, dit is geen javascript, maar java, een volwaardige programmeertaal.

Hoewel ik geen expert ben in Java kan ik je wel verzekeren, dat het in deze vorm niet zal gaan werken. Je hebt hier, zoals japie82 reeds aangaf, nog meer classes nodig.

Dit ziet er niet eens uit als een Java Class file. Naam van de class komt niet overeen met de file naam. Class naam mag geen spatie bevatten. Main method moet zijn: public static void main(String args[]) { }
Ik mis de super class Methods.

Dus dit gaat nooit werken.

Zijn dit werkelijk alle files of zijn er meer. Misschien kan je ook die bat file posten?

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan