java client server applicatie online zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

esmee1982

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 aug 2010
Beste allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hier. Ik heb een JAVA client server programma gemaakt, die wordt opgeroepen met een html site. Het werkt allemaal prima locally, echter nu moet ik het daadwerkelijk online op een webserver zetten. Om dit programma online te laten werken, heb ik naast de gewone HTTP poort 80, ook een andere poort nodig die open mag. Ik heb volgens mij ook JAVA runtime environment nodig, of iets soortgelijks, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Verder moet ik de permissions van de folders kunnen aanpassen naar writable en executable. Ik heb al verscheidenen dingen zelf geprobeerd, o.a. gratis account bij X10Hosting (JAVA werd daar niet ondersteund) en geprobeerd om APACHE om mijn thuiscomputer te installeren om zelf een webserver te starten. Maar ik heb hier nul verstand van, dus dat lukte ook niet. Is er iemand die mij kan helpen aan een simpele, goedkope manier om dit programma online te zetten? Daar zou ik erg dankbaar voor zijn!

Gr.

Esther

Degelijke gratis java webservers heb ik alvast nog niet gevonden.

enkele vragen:
- Met "APACHE" bedoel je de standaard webserver of Tomcat server?
- Werk je met een router of hangt je computer rechtstreeks aan 't internet? Waarschijnlijk met een router dus moet je meteen weten of je router iets als DYNDNS ondersteunt.
- blokkeert je service provider poort 80?

bekijk deze eens
www.combell.com

moet je eens onderhandelen als het een school aplicatie is kan je mischien babbelen over de prijs

en als je dat doet ook effe kijken naar st rut s (amatheras)... add st ruts support en verden dan nog wa programmeren met jsf.

ik wil je wel helpen met de installatie als het moet maar dan moet je duidelijk weten wat je wil

gemakkelijk is dat je ook env en je hostvariabele set zodat je deze niet telkens moet setten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan