Java code software

Status
Niet open voor verdere reacties.

dreamweaverfan

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2010
php, html, css, dat zijn simpele <>
Maar java? <param? Dat klinkt het zelfde als programeren in html bijv?

Maar wat als je nou vraagt?

Wat is nou echt java programeren?

Is dat ook tussen <> Of moet je dat veel meer doen, de codes zijn lang heel erg lang, maar kan daar een software programma(tje) uit komen... bijvoorbeel een simpele register met een data base?

ik ben ook opzoek geweest

ik vond een hele mooie tutorial over games maken
maar ik weet niet welke editor ik moet gebruiken

weet u de beste editor

Games bouwen doe je niet echt in java maar in C. Ik heb samen met een groepje bij informatica een "3d game" ontworpen met 3Dgamestudio: http://www.conitec.com/english/gstudio/index.php. Was erg geslaagd, een dikke 8:o.

Het was een soort van shooter met aliens etc. niet echt high-tech graphics maar toch:P.

game3.jpggame1.jpggame2.jpg

Laatst bewerkt:
Games bouwen doe je niet echt in java maar in C.
Voor alle duidelijkheid, er zijn al veel games gemaakt in JAVA, waar tegenwoordig veelal flash wordt gebruikt waren de meeste online games enkele jaren terug juist applets.

editor

maar mijn vraag was

waar kan ik het beste die code mee schrijven
n welke extensie heeft java?

Graag advies

maar mijn vraag was

waar kan ik het beste die code mee schrijven
Netbeans of eclipse (beiden zijn gratis)
en welke extensie heeft java?
Hier ga je in de fout vrees ik. Java heeft geen extensie. Je kan van een java programma een .jar of een .war maken maar je kan ook al je .java 's compileren (en ik weet dat ik nu waarschijnlijk Chinees praat) naar .class en deze runnen vanuit een java webserver of via commandline

Java is een echte taal met duizenden uitdrukkingen maar alles begint met een simpele Hello world.

Als java op je computer staat (in je command prompt cmd toetsen en dan enter) typ je java -version
Als dat resultaat levert dat gelijkt op java version "1.6.0_10" dan is dat het geval. Dat wil zeggen dat je java programma's kunt afspelen maar daarom nog niet zelf aanmaken. Ik kan hier veel uitleg doen over hoe java devellopers kit (JDK) te installeren maar het gemakkelijkste is Netbeans of Eclipse te downloaden met een java pakket. Als je dan een nieuw project maakt en dan daarin rechtsklikt en een java/nieuwe class selecteert en deze bijvoorbeeld de naam MyFirstJavaClass geeft krijg je het volgende
Code:
public class MyFirstJavaClass {

}
Als je nu hier het volgende van maakt
Code:
public class MyFirstJavaClass {
[INDENT]public static void main (String[] args) {
[INDENT]System.out.println("Hello world");[/INDENT]
}[/INDENT]       
}

kan je dit programma runnen en zal je in een venster "Hello world" zien verschijnen.

Laatst bewerkt:
Hartstike bedankt voor uw goeie uitleg

Echt, u heeft er veel verstand van zie ik

ik zal de procedure die u geeft volgen en zie wel waar het schip strand

ik zal zeker nog vragen hebben

kunt u in de door u genoemde programma's ook java games inbrengen, of heb je daar andere software voor nodog

iok weet dat je kant en klare codes gewoon in je webpagina kunt copt/pasten maar ik wil de codes begrijpen, en ook in mijn vingers hebben

ik heb een mooie tutorial gevonden maar extensie maakt in prencipe niet uit ?

Beste Mensen

Hierbij wil ik laten weten dat ik netbeans heb geinstaleert

nou wat veel kun je daarmee niet te geloven

maar wat moet je doen om een java te schrijven?

Wat zou je op termijn willen kunnen. Er is zo verschrikkelijk veel mogelijk in java dat, als je een bepaald doel voor ogen hebt, het beter is om gericht te werken. Startende met iets simpel en van daaruit voortwerken... Het beste is dan lectuur te hebben die je stapsgewijs verder helpt maar ik wil je alvast helpen starten.

Dus wat is je eerste doel? (niet te hoog mikken, als je een online 3D game wilt ontwikkelen moet je een cursus volgen)

beste

Nee net zoals u noemt ik wil eerst simpele java snapen zodat ik codes kan aapassen
maar ik heb gemerkt dat je zoveel met het programma kan, ik weet niet eens waar ik de code kan typen

ik ben van plan ook een studie te beginnen maar eerst wil ik de basis een beetje snappen

ook ben ik heel erg benieuwd hoe je een data base kunt koppelen
en ja zoals tot de mogelijkheden behoort, een programma maken

een simpele register denk ik al lange tijd aan

zeg maar gewoon een familie register
naam plaats noem maar op

gewoon om wat te spelen met de simpele mogelijkheden

Hartstikke besankt voor uw medewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan