timmie1
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 mrt 2009
Ik ben een HBO-ICT student die voor zijn opleiding ook wat met Java is begonnen.
Ik moet een opdracht doen waarbij ik in BlueJ werk.
Opdracht is als volgt:
Maak een klasse Programmeur. Geef deze klasse een constructor waarin je de naam van de programmeur, en zijn/haar specialiteit kunt invoeren.
In de klasse Programmeur moet ook een methode print() gemaakt worden die de attributen van het object op het scherm afdrukt.
Zorg ervoor dat deze klasse ook de juiste “getters” en “setters” bevat.
Zo gezegd, zo gedaan. Object gemaakt, constructor gemaakt. Deze vraagt 3 gegevens in te voeren als String.
De enige methode is een System.out.println() met "tekst" en de gevraagde Strings uit de constructor.
Echter, als ik print, krijg ik niet de ingevulde String te zien maar het woordje "null".
Wat doe ik verkeerd?
Hieronder de broncode:
Ik moet een opdracht doen waarbij ik in BlueJ werk.
Opdracht is als volgt:
Maak een klasse Programmeur. Geef deze klasse een constructor waarin je de naam van de programmeur, en zijn/haar specialiteit kunt invoeren.
In de klasse Programmeur moet ook een methode print() gemaakt worden die de attributen van het object op het scherm afdrukt.
Zorg ervoor dat deze klasse ook de juiste “getters” en “setters” bevat.
Zo gezegd, zo gedaan. Object gemaakt, constructor gemaakt. Deze vraagt 3 gegevens in te voeren als String.
De enige methode is een System.out.println() met "tekst" en de gevraagde Strings uit de constructor.
Echter, als ik print, krijg ik niet de ingevulde String te zien maar het woordje "null".
Wat doe ik verkeerd?
Hieronder de broncode:
Code:
/**
* Een systeem om Programmeurs te maken met een specifieke naam en bijbehorende gegevens.
*
* @author (Tim )
* @version (Version 1.0.0 build 06.10.2012)
*/
public class Programmeur
{
// Velden
private String naam;
private String specialiteit;
private String bedrijf;
/**
* Voer de naam van de programmeur in.
*/
public Programmeur(String naam, String specialiteit, String bedrijf)
{
}
/**
* Print de ingevoerde gegevens van de programmeur
*/
public void PrintGegevens()
{
// Een virtueel kaartje afdrukken met de gegevens van de programmeur
System.out.println("******Objects Everywhere******");
System.out.println("****** " + naam + " ******");
System.out.println("****** " + specialiteit + " ******");
System.out.println("****** " + bedrijf + " ******");
System.out.println("****** Niets van deze gegevens mag worden gebruikt door derden ******");
System.out.println("****** zonder toestemming van de eigenaar ******");
}
}
Laatst bewerkt door een moderator: