crash
Verenigingslid
- Lid geworden
- 16 aug 2001
- Berichten
- 55.342
Heb op mijn werk een probleem bij 1 van de medewerkers van de klant waar ik niet uitkom. Bij een medewerker lopen Webapplicaties telkens vast, als de persoon de volgende dag weer inlogt en aan het werk wil. Deze applicaties maken gebruik van Java. Men lost geregeld het probleem op door Java er volledig af te gooien en weer opnieuw te installeren, met een reset van Internet Explorer. Het vreemde is, dat je in de "Java control panel" niets meer kan aanklikken, deze opent wel. De tabbladen niet en ook de knoppen niet. De knoppen lichten wel op als je met de muis eroverheen gaat. (Configuratiescherm > Java) Als de persoon een webapplicatie opent, dan wordt Java wel geactiveerd. Je zit het bekende logo op de pagina en de popup komt ook. Het icoontje is ook aanwezig in de" Systray" rechts onder. Als het bovenstaande gebeurt, kan de medewerker ook in de webapplicaties geen knoppen meer gebruiken, er gebeurt niets als je erop klikt.
Heb volgende heb ik gedaan, maar lijkt steeds minder te helpen.
-Alle Java versies volledig van het systeem de-installeren,
-Met Windows Installer Cleanup gekeken voor restanten van Java, Sun, SunMicosystems,
-Removal tool JavaRa Laten scannen en opruimen.
-Internet Explorer 9 gereset,
-Temp, tijdelijke internet bestanden, enzovoort opgeruimd,
-Lokaal profiel reset, hielp niet dus een "Rollback" gedaan.
-Op een andere laptop laten inloggen, zelfde probleem. Een collega heeft geen problemen op dat systeem met Java webapplicaties,
-Collega laten inloggen op het systeem van de persoon, geen problemen met Java webapplicaties.
Het vreemde is, dat de medewerker aangeeft op een desktop totaal geen last te hebben en dit dus enkel op een laptop te hebben. Nu zijn de images identiek voor een laptop of desktop op de drivers na.
Men gebruikt een laptop of desktop met een Windows 7 64BIT Enterprise geïnstalleerd. Er wordt gebruik gemaakt van Java 6.0.37 of 6.0.45 voor applicaties welke Java nodig hebben. (1 van de twee staat maar geïnstalleerd) Als browser wordt Internet Explorer 9 gebruikt. Iedereen heeft een persoonlijke netwerk schijf, welke vanzelf binnen Windows gekoppeld wordt, ongeacht op welke Laptop of Desktop je inlogt. Er wordt geen gebruik gemaakt van "Roaming profiles". Een medewerker logt in op een domein omgeving van het bedrijf. De medewerker heeft volledig internet toegang. De medewerker heeft geen administrator rechten.
Heb volgende heb ik gedaan, maar lijkt steeds minder te helpen.
-Alle Java versies volledig van het systeem de-installeren,
-Met Windows Installer Cleanup gekeken voor restanten van Java, Sun, SunMicosystems,
-Removal tool JavaRa Laten scannen en opruimen.
-Internet Explorer 9 gereset,
-Temp, tijdelijke internet bestanden, enzovoort opgeruimd,
-Lokaal profiel reset, hielp niet dus een "Rollback" gedaan.
-Op een andere laptop laten inloggen, zelfde probleem. Een collega heeft geen problemen op dat systeem met Java webapplicaties,
-Collega laten inloggen op het systeem van de persoon, geen problemen met Java webapplicaties.
Het vreemde is, dat de medewerker aangeeft op een desktop totaal geen last te hebben en dit dus enkel op een laptop te hebben. Nu zijn de images identiek voor een laptop of desktop op de drivers na.
Men gebruikt een laptop of desktop met een Windows 7 64BIT Enterprise geïnstalleerd. Er wordt gebruik gemaakt van Java 6.0.37 of 6.0.45 voor applicaties welke Java nodig hebben. (1 van de twee staat maar geïnstalleerd) Als browser wordt Internet Explorer 9 gebruikt. Iedereen heeft een persoonlijke netwerk schijf, welke vanzelf binnen Windows gekoppeld wordt, ongeacht op welke Laptop of Desktop je inlogt. Er wordt geen gebruik gemaakt van "Roaming profiles". Een medewerker logt in op een domein omgeving van het bedrijf. De medewerker heeft volledig internet toegang. De medewerker heeft geen administrator rechten.
Laatst bewerkt: