Java control panel functies niet meer te gebruiken na opnieuw opstarten/inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

crash

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2001
Berichten
55.342
Heb op mijn werk een probleem bij 1 van de medewerkers van de klant waar ik niet uitkom. Bij een medewerker lopen Webapplicaties telkens vast, als de persoon de volgende dag weer inlogt en aan het werk wil. Deze applicaties maken gebruik van Java. Men lost geregeld het probleem op door Java er volledig af te gooien en weer opnieuw te installeren, met een reset van Internet Explorer. Het vreemde is, dat je in de "Java control panel" niets meer kan aanklikken, deze opent wel. De tabbladen niet en ook de knoppen niet. De knoppen lichten wel op als je met de muis eroverheen gaat. (Configuratiescherm > Java) Als de persoon een webapplicatie opent, dan wordt Java wel geactiveerd. Je zit het bekende logo op de pagina en de popup komt ook. Het icoontje is ook aanwezig in de" Systray" rechts onder. Als het bovenstaande gebeurt, kan de medewerker ook in de webapplicaties geen knoppen meer gebruiken, er gebeurt niets als je erop klikt.


Heb volgende heb ik gedaan, maar lijkt steeds minder te helpen.
-Alle Java versies volledig van het systeem de-installeren,
-Met Windows Installer Cleanup gekeken voor restanten van Java, Sun, SunMicosystems,
-Removal tool JavaRa Laten scannen en opruimen.
-Internet Explorer 9 gereset,
-Temp, tijdelijke internet bestanden, enzovoort opgeruimd,
-Lokaal profiel reset, hielp niet dus een "Rollback" gedaan.
-Op een andere laptop laten inloggen, zelfde probleem. Een collega heeft geen problemen op dat systeem met Java webapplicaties,
-Collega laten inloggen op het systeem van de persoon, geen problemen met Java webapplicaties.


Het vreemde is, dat de medewerker aangeeft op een desktop totaal geen last te hebben en dit dus enkel op een laptop te hebben. Nu zijn de images identiek voor een laptop of desktop op de drivers na.


Men gebruikt een laptop of desktop met een Windows 7 64BIT Enterprise geïnstalleerd. Er wordt gebruik gemaakt van Java 6.0.37 of 6.0.45 voor applicaties welke Java nodig hebben. (1 van de twee staat maar geïnstalleerd) Als browser wordt Internet Explorer 9 gebruikt. Iedereen heeft een persoonlijke netwerk schijf, welke vanzelf binnen Windows gekoppeld wordt, ongeacht op welke Laptop of Desktop je inlogt. Er wordt geen gebruik gemaakt van "Roaming profiles". Een medewerker logt in op een domein omgeving van het bedrijf. De medewerker heeft volledig internet toegang. De medewerker heeft geen administrator rechten.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Lex, ik heb het even gelezen, en schiet maar wat terug.

Het eerste wat me gelijk opvalt is dat IE 9 nog wordt gebruikt op een Windows 7 systeem.

Heeft dat dan weer gevolgen voor de Java versies. Kunnen die dan wel overweg met IE 9.

Is het niet zo dat JAVA dan erg gevoelig is voor die IE 9. IE 9 is al heel oud eigenlijk.

Inmiddels is IE 11 al uit zoals je weet, zou dat het kunnen zijn.

Waar draaien die andere laptop/computers op.

En/of administrator rechten geven.
 
:confused: ALS ik toevoegen kan of mag ?

Ik gebruik alleen maar IE9 en voor geen goud andere wil ( privé ervaring ! ) op systeem W7 ultimate 64bit draai ik en gebruik ik non/stop JAVA maar dat ev. doet er nu niet toe
mijn windows gebruikt IE 32 net zoals ook IE 64 bit ( dit kan je lezen bij JAVA installatie problemen ook ! ) en is ook noodzakelijk ( ! ! ) allebei versies van Java 32 zo ook 64 bit updates te installeren, alleen maar dan kan je van JAVA problemen af ..
Nadat je allebei updates van JAVA 32 en ook 64 bits geinstalleert hebt en als je dat echt gelukt op juiste manier is, wat je nog moet doen is naar bureau-blad gaan en nieuwe koppeling maken voor JAVA installatie panel, en dat is "C:\Program Files\Java\jre7\bin\javacpl.exe"
met aanhaling's tekens dus ! vervolgens JAVA snelkoppeling-naam kan je zelfs ook veranderen ( als je dat wil ? ) in bijv. Configure JAVA of zoiets :D klik er op en zal je zien ! ...
ScreenShot015.jpg Sinds ontstaan is tot vandaag en net zolang zal nog draaien en updates voor zal ik krijgen hogere versie wil ik niet .. ( waarom ?? .... lange verhaal is dat ! )

wtgg48.jpg
af7n9g.jpg


Pas nadat je allebei updates van JAVA geinstaleerd hebt, windows zal automatisch kiezen welke JAVA op welke moment ergens voor wat dan ook nodig heeft en die gebruiken zal, jij zelf voor eigen JAVA instellingen hebt dus zoals ik zei "C:\Program Files\Java\jre7\bin\javacpl.exe" ! :D

ScreenShot014.jpg <<-- dit is nu dus control panel van JAVA weke jij gebruiken ev. voor verdere handmatige instellingen kan ..
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.

Alle laptop/desktops draaien met deze Windows 7 en Internet Explorer 9 en 1 van de eerder genoemde Java versies. Beide versies van Internet Explorer 9 staan er op, maar men gebruikt de 32BIT versie. De 64BIT versie kun je enkel via "Program files" openen en staat verder geen snelkoppeling, zodat de medewerkers niet per ongeluk voor de 64BIT kiezen. De software versies zoals die van Java en de browser worden door het bedrijf bepaald, dit heeft ook te maken met de applicaties die men gebruikt. Indien een nieuwere Java versie uitgerold moet worden binnen het bedrijf, dan wordt dit eerst uitvoerig op de applicaties getest met een pilot test groep. Ik weet het ze lopen achter met de browser en Java, maar kan dus niet zomaar even een andere versie gebruiken dan die nu wordt gebuikt. Ik kan enkel een eerder uitgerolde versie proberen. Als men een nieuwere versie uitrolt, dan wordt dat via SCCM naar de systemen gepusht. Ik kan dus niet even de 64BIT Java erbij gaan installeren, want die is niet aanwezig op de server waar alle software staat welke.

Men heeft over het algemeen geen administrator rechten op de systemen op wat uitzonderingen na. (Developers bijvoorbeeld) Deze medewerker is geen administrator op de laptop of desktop. Indien men toegewezen software moet installeren, dan wordt deze in Active Directory toegekend en komt deze na een tijd beschikbaar via "Run advertised programs". Hiermee kan men zonder administrator rechten toch de benodigde software installeren. Uiteraard kunnen wij als support wel lokaal software installeren met onze administrator rechten.

Ik ben dus erg beperkt met andere software versies installeren. Had nog wel even de Internet Explorer 9 uit de updates verwijderd, zodat de persoon met de standaard Internet Explorer 8 kon proberen, maar daar was hetzelfde probleem mee, dus versie 9 weer teruggezet.

Had nog wel het het volgende gevonden;
http://www.techsupportforum.com/for...ntrol-panel-wont-open-632405.html#post3663997

Echter geen los bestand gevonden wat niet in de root van de C-schijf thuis hoort, zoals men daar "Program" als bestand aangeeft.


@Royonix,

Zoals ik aangaf start Java control panel gewoon op via configuratiescherm. Echter kan ik niks gebruiken/aanklikken en dus ook de logging niet aanzetten. Een nieuwe snelkoppeling maken van javacpl.exe heeft dus geen enkele zin, daar je die ook via configuratiescherm start.
 
:shocked: Een echter ongelofelijke verhaaltje, hebben ze JAVA nodig en mogen ze die niet gebruiken of hebben ze JAVA nodig en die mag niet iedereen noodzakelijke update uit te voeren enz..

Ben overtuigt dat dat ook probleem is, geen enkel ander browser zal kunnen helpen ( allemaal hebben ze Java nodig ! ) ..
Ik gebruik ook Explorer 32 bit net zoals daar in deze bij jou bedrijf , absoluut is ook NIET nodig Explorer 64 bit te gebruiken ( niet nodig ! ) die heb ik alleen maar genoemd ! :D
MAAR het is wel 100% zeker noodzakelijk allebei updates van JAVA installeren en 32 en ook 64 bit anders zullen ze daar non/stop met koppijn rond lopen omdat probleem niet opgelost is en kan niet opgelost worden ...:(
JAVA control panel is moeilijk te vinden en een snelkoppeling van maken ( hoe is dat jou dan gelukt ?? ), ALS maar allebei updates van JAVA zullen kunnen GE-installeert worden, dan is ook voldoende die snelkoppeling kopiëren en op bureau-blad JAVA panel maken, maar andersom JAVA control panel zal je ook nooit kunnen gebruiken ..

ScreenShot016.jpg En toch mijn systeem 64 bit is ! :D
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij snap je niet hoe de IT binnen een bedrijf ingeregeld is en dat je niet zomaar allerlei software kan en mag installeren. :confused:

Nee je hebt niet zowel 32 als 64BIT nodig. Zoals aangegeven als een collega van de medewerker op hetzelfde systeem inlogt werkt alles prima ook de Java control panel. Het gaat niet om mijn bedrijf (Wij hebben gewoon local admin rechten op de laptops), maar om die van de klant welke wij support voor leveren.

De Java control panel bestand is niet moeilijk te vinden, dus ook niet moeilijk om een snelkoppeling te maken.
 
:( crash maar natuurlijk dat ik je snap ( :( misschien word ik hier te-oud voor )

Ik snap alleen maar JAVA questie niet, hoezo willen ze iets niet installeren wat ze nodig hebben ? dat is me raare questie dus ...
 
Laatst bewerkt:
Simpel, niet alle applicaties welke Java gebruiken, zowel lokaal als webapplicaties, kunnen direct overweg met nieuwere Java versies. Hier gaan dus heel wat testen aan vooraf. Tevens zullen applicatie beheerders aanpassingen moeten maken in de applicaties om deze geschikt te maken voor een nieuwere Java versie. Het dwaalt af van het oorspronkelijke probleem.

Zoals ik aangaf heeft de betreffende medewerker geen problemen op een desktop, met dezelfde Windows 7 image erop geïnstalleerd. Echter kunnen we niet zo even een desktop laten plaatsen, dus moet het opgelost worden op een laptop. De medewerker krijgt volgende week haar eigen laptop uitgeleverd, maar ben bang daarop tegen hetzelfde probleem aan te lopen.
 
Kunnen we uit de logboeken wat wijzer worden?

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
On Error Resume Next
Set dtmConvertedDate = CreateObject("WbemScripting.SWbemDateTime")
Set FiSyOb = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objLog = FiSyOb.createTextFile("eventlog.txt",true)
strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
& "{impersonationLevel=impersonate}!\\" _
& strComputer & "\root\cimv2")
Set dtmStartDate = CreateObject("WbemScripting.SWbemDateTime")
Set dtmEndDate = CreateObject("WbemScripting.SWbemDateTime")
DateToCheck = Date - 7
dtmEndDate.SetVarDate Date, True
dtmStartDate.SetVarDate DateToCheck, True
dtmConvertedDate.Value = dtmStartDate
dtmStartDate = dtmConvertedDate.GetVarDate
dtmConvertedDate.Value = dtmEndDate
dtmEndDate = dtmConvertedDate.GetVarDate
objLog.writeline "--- Eventlog messages between " & dtmStartDate & " and " & dtmEndDate & " ---"
objLog.writeline ""
Set Info_Event = objWMIService.ExecQuery _
("Select * from Win32_NTLogEvent " _
& " Where TimeWritten >= '" _
& dtmStartDate & "' and TimeWritten < '" & dtmEndDate & "'")
For Each objEvent in Info_Event
dtmConvertedDate.Value = objEvent.TimeWritten
dtmTimeWritten = dtmConvertedDate.GetVarDate
EvLo1 = "Category: " & objEvent.Category & VBNewLine & "Computer Name: " & objEvent.ComputerName & VBNewLine & "Event Code: " & objEvent.EventCode & VBNewLine & "Message: " & objEvent.Message & "Record Number: " & objEvent.RecordNumber & VBNewLine & "Source Name: " & objEvent.SourceName & VBNewLine & "Time Written: " & dtmTimeWritten & VBNewLine & "Event Type: " & objEvent.Type
objLog.writeline EvLo1
objLog.writeline ".."
objLog.writeline ""
Next
objLog.close



Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:eventlog.vbs.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → eventlog.vbsOpenen

Er zal in dezelfde map als waarin dit script uitgevoerd wordt, een bestand eventlog.txt verschijnen.
Post dit log
 
Moet even kijken of dat nog kan. Heb de medewerker niet meer gesproken of erover gehoord. Deze zal inmiddels de andere laptop hebben. Ben gewoon benieuwd of er een oplossing mogelijk is en waar het probleem werkelijk in zit. Dit gezien met een ander account het probleem niet is op dezelfde machine.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan