JAVA en Norton Internet security 2006

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik heb een site die gebruik maakt van JAVA, maar die doet het niet wegens blokkade door Norton, voor zover na te gaan heb ik alle blokkades voor Java uitgeschakeld maar hij doet het nog niet. Iemand raad ??

Heb je al onder IE/extra/internetopties/geavanceerd of Java is ingeschakeld?

ahemmm... uiteraard

Elisa

Ja, zal uiteraard wel, alleen kan ik die mogelijkheid niet vinden. Het is NIS2006. Ik heb alles wat Java is ingeschakeld, maar toch. Zelfs als ik Norton uitschakel dan doetie het nog niet. Dan denk jij natuurlijk, het heeft niets met Norton te maken, maar ik denk, het probleem ontstond na installeren van Norton dus wat zou deze install veranderd kunnen hebben???

Je kunt ook de ads en privacy eens om beurten uitschakelen.
Zelf heb ik de beveiling staan zoals de bijlage

Bijlagen

• Egkok.jpg
    Egkok.jpg
    46,2 KB · Weergaven: 66
Elisa weet jij de plek in NIS waar je toegestane sites kan invoeren?????

Dan moet je toch privacy (advanced) hebben.
Schakel eerst eens die privacy uit. Dan zie je of het effect heeft.

Waarisdieplekdannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.

Ik ga eerst ff NIS eraf pleuren want ik word hysterisch..kijken of het echt aan NIS ligt.

Ik moet op www.activescreen.nl komen en die heeft java nodig kijk eens wat er bij jou gebeurt.

Lieve Egkokje,

Als je nou eerst eens op je gemak al die schermpjes doorneemt van Norton dan is het een stuk makkelijker.

Klik op de bal van Norton.
Klik op privacy control.
Voer die site in en geef toestemming.

Maar.............ik begrijp er niets van want ik doe nooit iets en ik kom er gewoon op.
Doe Norton eens uit en kijk wat er dan gebeurt. Dan weet je zeker of het aan Norton ligt.

Nu is alles eraf en nog problemen, je bent ook meteen je virusprog kwijt en dat had ik eigenlijk via Norton Systemworks. Maar toch word ik nog achter mijn broek aangezeten door Norton Protection Center. Wat kan Norton hebben zitten fesjteren aan de Java instellingen en waaroooooooo???

Nu is alles eraf en nog problemen
Je bedoelt hopelijk alleen even uit gezet.
Als je nog nog dezelfde problemen hebt ligt het duidelijk niet aan Norton.
Heb je soms een popup killer of weet ik veel extra lopen?

Nee ik heb hem er nu helemaal af. En java eraf en erop gezet. Java werkt nu correct.En de site doet het. Nu ga ik weer vlug NIS erop zetten (geen firewall en geen virusprotection nu) en als die java er dan weer afgefukt wordt dan is Norton/Symantec nog niet jarig. Zal wel weer niet mogen hier maar toch..... hou metegennnnnnnnnn

Trouwens wat een geklooi altijd met die JAVA heh... onbegrijpelijk dat dat nog wordt gebruikt als elk veiligheidssysteem hem blokkeert

Nu ga ik weer vlug NIS erop zetten
Ik hoop dat je zo snel gaat.
Gebruik software om te uninstallen.
Zorg daarna wel dat je de progr. map van Norton leeg hebt.
Die onder Common Files.
Doc. and settings/Egkok/application data

OK lag dus wel aan Norton. Trouwens de windows firewall stond ook opeens aan!! Hoe dat allemaal zomaar kan. OK ik kreeg dus de vraag wat ik met JAVA moest doen>> Altijd accepteren, maar toen was het de popups blokkeerder die nog roet in het eten gooide. Nou doet alles het weer, wel gek dat als je NIS erafgooit toch nog die blokkade blijft!!

Maar toch nog een vraag (ben weer rustig nu) Waar PRECIESSS geef je SITES toestemming om vanalles toe te laten??? In NIS uiteraard.

En ook nog hoe kun je de popupbestrijder van NIS zo reguleren dat hij bepaalde sites niet aanraakt?

Ga er nou eens op je gemak voor zitten.
Hierboven heb ik al geschreven hoe je naar Privacy control komt.
Neem ook Ad-blocking.
Ik ga de hond uitlaten.

Overigens komt Windows Firewall altijd direct tevoorschijn bij uninstall van een firewall. (als hij al niet tegelijkertijd liep)
Schakel de firewal dus goed uit.
Start/uitvoeren/typ services.msc
Bijna onderop Windows Firewall.
Schakel Security Center ook maar uit.
Voor beiden geldt stoppen en uitschakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan