java en XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

musicalsan

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2001
Berichten
299
Hey,

Ik zit hier achter een spiksplinternieuwe comp, met XP (wat ik dus niet ken). Ik kon niet meer op websites die javaspelletjes hadden, en kreeg de raad om de java van sun te downloaden. Heb ik ook gedaan. Nu kan ik wel op de websites op, maar de comp loopt hierop vast. (internet explorer sluit zichzelf). De spelletjes starten wel, maar ook hier loopt het een en ander fout, sommige dingen worden niet uitgevoerd vb. chatfunctie.
Iemand op de sites daar vertelde me dat Java het probleem was. Wat doe ik nu? Ik heb onderaan rechts wel het koffiekopje staan, maar blijkbaar is er toch iets mis. Is dat koffiekopje uberhaupt ook geschikt voor XP?

alvast bedankt voor de reacties!
 
Ja hoor ik gebruik dat koffiekopje ook.
Heb je al eens in je internet browser gekeken bij extra dan internetopties en dan geavonceerd en dan kijken of er bij javasun wel een vinkje staat.

En anders even naar een systeemherstel gaan van een datum voordat jij dit installeerde.
 
Waar vind ik die java sun met een vinkje? bij extra internetopties kom ik op de tabbladen terecht.

sandra
 
Geplaatst door upsidaisy
Misschien heb je hier wat aan:

http://www.zdnet.nl/help.cfm?page=2&id=34331

Dit heb ik even uitgeprobeerd, en ik krijg inderdaad de melding dat het bestand niet herkent wordt. Je wordt dan doorgestuurd naar ... de website die ik gebruikt heb om java te downloaden. Wat nu? Ik kan niet opnieuw downloaden want ik krijg de melding dat ik de laatste versie al op mijn comp heb...

Als ik met systeemherstel terugga, verdwijnt dat de koffiekop? Lijkt het dan of ik het nooit geïnstalleerd heb?


sandra
 
Als je terug gaat naar een datum voor de installatie van java dan ben je die instellingen kwijt.
 
ok, probleem is opgelost. Ik kon via van de sites Microsoft VM installeren. 'k vermoed dat dat de virtural machine is. In elk geval, de sites doen het weer!


Heel erg bedankt voor je hulp!

sandra
 
Suc6 en tot de volgende keer :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan