Java --> .exe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eaglethunder

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2005
Beste Helpmij'ers,

Ik ben een programma aan het schrijven in java. Op school ben ik informatica-leerling (havo 4) en werken we met Visual Café van Symantec. Ik ben alleen vrij nieuw in die taal en heb een vraagje wat betreft het maken van executables.

Is het mogelijk om van java (.class) een executable (.exe) bestand te maken?
Waarmee?
Is het gratis of moet je ervoor betalen?

Alvast bedankt!
Eaglethunder

Nee, niet zomaar. Er zijn commerciële producten waarmee je dat kunt doen. De filosofie van Java is: Write once, Run anywhere. Java programma's compileren naar Windows-specifieke executables gaat dus in tegen die filosofie.

Als je je Java source code eenmaal hebt gecompileerd naar class files, dan kun je die overal draaien waar je een Java runtime environment (JRE) hebt geïnstalleerd.

In je andere topic in dit forum heb ik beschreven waar je de JRE kunt downloaden.

Laatst bewerkt:
er zijn wel wat applicaties die .exe files maken, zoals borlands jbuilder een native executable kan maken. Zelf zou ik je meer adviseren van je package een jar file te maken. Dit doe je door je class files te zippen en de zip jar te noemen. Vervolgens is het 1 bestand dat weer te starten is via het java -jar commando.

ik zoek iets wat presies het omgekeerde doet, van exe aar java, bestaat vast ook niet he?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan